Ikeas nye telefonkiosk er ifølge møbelgiganten en ny måte å gjøre det mulig for australske kunder å handle på Ikea, selv om de har langt å kjøre for å komme til nærmeste varehus.
I telefonkiosken vil kunder kunne handle via telefon med en direkte linje til Ikea samt via en nettbrett, et tiltak som møbelgiganten kaller "remote shopping". Man vil også kunne bestille et virtuelt møte for å for eksempel designe et kjøkken.
Remote shopping gjør det mulig for kunder å enkelt gjøre et kjøp ved hjelp av en Ikea-spesialist som veileder dem gjennom hele prosessen via telefon, live chat eller via Facebook Messenger, sier Gary Cocks, salgssjef for IKEA Australia Remote Customer Meeting Point.
Kunder kan også bestille virtuelle planleggingsmøter for å designe sitt drømmerom og planlegge mer komplekse hjemmeinnredningsprosjekter som kjøkken, garderober og stueoppbevaring.
Skal flyttes rundt
Ikeas nye telefonkiosk gjorde debut sin tidligere i uken på Alex Surf Club i Alexandra Heads som ligger ved the Sunshine Coast, men vil bli flyttet rundt og skal blant annet også besøke steder som Newcastle og Geelong.
Vi vet at kundene elsker den unike opplevelsen av å komme til et fysisk Ikea-varehus, men vi vet også at for mange av våre kunder i Australia, er det ofte ikke praktisk å besøke oss personlig, sier Cocks og fortsetter.
Ved å introdusere remote shopping vil vi skape opplevelsen av å ha den hjemmeinnredningsekspertisen som Ikea er kjent og elsket for tilgjengelig for våre kunder uansett hvor de befinner seg i landet.