- Nettoomsetning synker til 227,4 MSEK (231,5)
- Driftsresultatet er forbedret til -6,5 MSEK (-9,8)
- Resultat før skatt er -0,3 MSEK (-1,7)
- Årsresultatet ender på -1 MSEK (-1,7)
Til sammenligning omsatte selskapet 791 millioner kroner i hjemlandet Norge samme regnskapsår.
LES OGSÅ: Blivakker øker inntektene – men marginen faller: "Stor konkurranse"
2023 har vært et år med negativ tilvekst som til stor del drives av et fokus på økt lønnsomhet, produktmix og endrede handlemønstre, skriver selskapet i årsrapporten.
I løpet av fjoråret ble det dessuten klart at selskapet skattemessig ikke er hjemmehørende i Sverige, men i Norge. Dette skal imidlertid ikke medføre store forandringer for Cocopanda.
Ledelsen ser ei heller betydelig finansiell risiko knyttet til at selskapet kjøper varene sine i euro og selger til sluttkunder i svenske kroner.
Forventningen for fremtiden er vi vil fortsette å se endringer i handlemønster, hvor netthandelen vil få en større andel av det totale markedet. Fortsatt må det være høyt fokus på kundetilfredshet, leveransehastighet og tilbud som treffer kundene, skriver selskapet.