ANNONSE

Klarna knytter bånd med e-handelsgiganten: "Bedre rustet til å vokse utover Norden"

daglig leder i Mystore, Lars Jakobsen. // Foto: Presse
Nå skal man utforske muligheter utenfor e-handelen.
Jimmy Andersson

I høst ble det klart at Wikinggruppen og Mystore, to av de ledende e-handelsplattformene i Sverige og Norge, går sammen.

Begge selskapene er allerede en del av Visma-konsernet, og sammen blir de en stor aktør i Norden med over 2 600 kunder og en omsetning på over ni milliarder kroner på plattformene.

LES OGSÅ: Mystore og Wikinggruppen slår seg sammen – blir Nordens største

ANNONSE

I løpet av våren lanserer Wikinggruppen og Mystore en felles plattform under et nytt varemerke. Samtidig kunngjør selskapene nå at de fornyer avtalen med Klarna som foretrukket betalingsløsning de neste tre årene.

I motsetning til de globale plattformene leverer vi en skreddersydd tjeneste for butikker i Norden. Vi fortsetter sammen med Klarna – som vår foretrukne leverandør av betalingstjenester – å hjelpe våre kunder med å lykkes, også i det mer krevende klimaet for retail som vi har nå. Med Klarna står også nettbutikkene langt bedre rustet til å vokse utover Norden, sier daglig leder i Mystore, Lars Jakobsen.

Samarbeid utenfor e-handelen

Samtidig inngår Visma, som består av over 180 selskaper i 27 land, og Klarna, en bindende rammeavtale for å styrke samarbeidet innen flere andre forretningsområder i Visma-konsernet

Dette innebærer at det er planer om å utvide samarbeidet til å omfatte flere områder enn bare netthandel.

Som et av Europas ledende softwareselskaper er vi veldig fornøyde med å inngå denne rammeavtalen med Klarna. Vi ser frem til å utforske nye muligheter for samarbeid innenfor Visma-konsernet med andre tekniske betalingstjenester og plattformer, men også tilpasse og utvide omfanget av vår avtale til å omfatte andre forretningsområder og muligheter, sier Roy Torheim, Procurement & Operations Director i Visma.

Del artikkel: