ANNONSE

Klarna trer for alvor inn i den fysiske verden – og dét globalt

David Sykes, COO i Klarna // Foto: Klarna
"Hvilken som helst kasse, hvor som helst".
Linn Adine Andersen

Klarna inntar de fysiske butikkene. Og det gjør de i samarbeid med den tidligere konkurrenten Adyen.

Adyen vil nemlig lansere Klarna på alle sine 450 000 fysiske betalingsterminaler i Europa, Nord-Amerika og Australia. Først står en pilotfase på agendaen – deretter en bredere utrulling i oktober.

Vi vil at forbrukere skal kunne betale med Klarna i hvilken som helst kasse, hvor som helst, sier David Sykes, CCO i Klarna, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Klarna selger kasseløsning i milliardhandel – her er de nye eierne

Han mener at de gjennom samarbeidet med Adyen lever opp til ambisjonen om å tilby fleksible betalingsløsninger i fysiske butikker – på en ny måte.

Den omnikanale løsningen fungerer slik at kundene scanner en integrert QR-kode som vises på betalingsterminalen og leder til Klarnas app. Her kan kunden sluttføre kjøpet, ved å velge mellom Klarnas betalingsalternativer. Alle kjøp samles i appen.

Denne lanseringen understreker styrken i vårt samarbeid med Klarna når vi for første gang tar deres betalingsmetoder til fysiske terminaler. Vi ser at forbrukere setter pris på den personlige kontakten i butikk og på varemerker som lar dem betale på den måten de selv ønsker – og det er nøyaktig hva dette samarbeidet handler om, sier Alexa von Bismarck, President for EMEA i Adyen.

LES OGSÅ: Klarna kroker arm med konkurrenten: Er nå tilgjengelig i Nets' kasse

Del artikkel: