ANNONSE

Matas gjør nettbyks i andre kvartal – butikksalget faller

Gregers Wedell-Wedellsborg, CEO i Matas.
Foto: Matas
Linn Adine Andersen

Den nye eieren av Kicks og Skincity vokser sterkt på nett.

ANNONSE

Matas, som i sommer kjøpte opp Kicks og derunder Skincity, står klare med regnskapstallene for sitt andre kvartal i regnskapsåret 2023/2024. Kvartalet løpet fra juli til september.

Sammenlignet med samme periode i fjor vokser kjedens nettbutikk 33 prosent organisk. For butikkene står det imidlertid dårligere stelt, for her faller salget med 0,3 prosent. Dette skriver den danske avisen DetailWatch.

Omsetningen endte i kvartalet på 1,2 milliarder danske kroner, tilsvarende litt over 1,9 milliarder norske kroner. Dette er en økning på 21,3 prosent mot tilsvarende periode i fjor. Den danske skjønnhetsgiganten kan i perioden vise til en organisk tilvekst på 8 prosent.

Overskuddet får dessuten en real nedgang, og faller fra 46,7 millioner danske kroner i andre kvartal i fjor til 1,6 millioner kroner samme periode i år.

LES OGSÅ: Nå vil de bli størst i Norden: "Skal være førstevalget"

LES OGSÅ: Dansk skjønnhetsgigant kjøper KICKS: "Nordisk markedsleder"

 

Del artikkel: