Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Meny stepper opp satsingen på netthandel med dark store i Oslo

Meny-sjefen Vegard Kjuus.
Foto: Meny
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Syv år etter at de varslet at de ville bli den største på nett.

ANNONSE

Tilbake i 2016 kom dagligvarekjeden Meny med følgende påstand: de ønsket å bli den største aktøren på nett.

Siden den gang har Oda kommet på banen og vokst sterkt. Men nå virker det som at Meny vil være med på leken – de styrker nemlig egen satsing på netthandel og investerer i et sentralisert plukklager. Dette skriver Shifter.

Det nye lageret skal betjene markedet i Stor-Oslo og ifølge Meny-sjef Vegard Kjuus skal dagligvarekjeden fortsette å plukke i fysiske butikker der i landet det foreløpig ikke lønner seg å etablere såkalte dark stores.

Det er alltid en balanse om man skal plukke i butikk eller et sentralisert darkstore. Landet vårt er stort og langt, og det er svært vanskelig å få lønnsomhet nasjonalt uten også å plukke i våre fysiske butikker, sier Kjuus til Dagens Næringsliv.

Karl Munthe-Kaas, gründer av Oda, ønsker Menys nye dark store velkommen. Han mener deres nysatsing vil gagne Oda, for jo flere som snakker om enkel hjemlevering av mat – jo bedre.

LES OGSÅ: Suksess for Menys reklamasjonsløsning – "sparer masse tid internt"

LES OGSÅ: Meny.no scorer høyt på kundeopplevelse – 47 millioner årlige besøk

Del artikkel: