ANNONSE

Mester Grønn på topp – igjen: "Blir stadig viktigere for de valg kundene tar"

Erling Ølstad, adm. dir. i blomsterbutikkjeden Mester Grønn. // Foto: Mester Grønn
"Vi har et mål et om å sette et så lite fotavtrykk i naturen som mulig".
Jimmy Andersson

Det bokstavelig talt regner utmerkelser over Mester Grønn i år. Først kammet blomsterkjeden hjem to førsteplasser under kjøpesenterkonferansen i Stavanger, tett fulgt av tre utmerkelser under Kundeserviceprisen 2024.

Nylig var det dags igjen da Mester Grønn vant sin kategori i Norsk Bærekraftbarometer. Nå har butikkjeden vunnet enda en pris, nok en gang innen bærekraft.

LES OGSÅ: Forbrukerne har sagt sitt – her er vinnerne av Norsk Bærekraftbarometer 2024

Denne gangen gikk Mester Grønn til topps i kategorien Hobby & Leisure i kåringen Sustainable Brand Index 2024.

Vi som lever av naturen, har et ekstra ansvar for å beskytte og ta vare på den. Disse prisene er en anerkjennelse for den jobben mange i Mester Grønn gjør hver dag for å finne gode bærekraftige løsninger, sier adm. dir. i Mester Grønn, Erling Ølstad.

Kuttet store mengder plast

Totalt har 13 000 norske forbrukere sagt sin mening i årets undersøkelse, og Ølstad er stolt over arbeidet kjeden har lagt ned. Og at kundene setter pris på deres bærekraftssatsninger.

Det er veldig gledelig at miljø og bærekraft på alvor blir lagt merke til av kundene våre, og blir stadig viktigere for de valg kundene tar, sier Ølstad og fortsetter:

Vi har blant annet i samarbeid med Stora Enso i Sverige utviklet et pappbrett som erstatning for plastbrett. Pappbrettet har 70 prosent lavere CO2 utslipp enn dagens plastbrett og er nå lansert for blomsterbransjen i hele Europa.

Ifølge Ølstad har kjeden et mål om å sette et så lite fotavtrykk i naturen som mulig, og jobber hver dag med å finne bærekraftige løsninger. Også innen sosial bærekraft.

Mester Grønn har også i mange år hatt størst utvalg av Fairtrade-produkter i Norge og har gjennom dette arbeidet bidratt til helse, skolebygg, bibliotek, vannledninger og ikke minst utdanning i utviklingsland som for eksempel Kenya. Så kundene hos oss får også en merverdi gjennom vårt bærekraftengjasjement som skaper ekstra glede, sier Ølstad.

LES OGSÅ: Storeslem for Mester Grønn: Kåret til Årets kundesenter – igjen

Del artikkel: