Vi har investert stort i å oppdatere vår nettbutikk, og tatt en grundig vurdering av hvilken betalingsløsning som er riktig for våre kunder. Med Dintero Checkout Express økte gjennomførte kjøp med 77 prosent, som betyr at hele 91 procent fullfører checkout når de starter betalingsprosessen, sier Transeth.
En omnikanal-løsning
Men dette er ikke første gang Gant og Dinteros veier krysses. Dintero leverer lojalitetsprogrammer til flere store kunder, inkludert Europris og Lyreco, og har samarbeidet med Gant siden 2020. Blant annet med varemerkets kundeklubb.
Samarbeidet startet med at Gant ønsket en ny leverandør på kundeklubb. De ønsket en omnikanal-løsning og valgte oss siden vår lojalitetsløsning er utviklet “fra scratch” for å få kundeinnsikt og tilby fordeler på tvers av alle kanaler. Derfor jobber vi tett med kundene våre, så de kan tilby den beste opplevelsen til sine kunder uavhengig av kanaler, sier Daro Navaratnam, Dinteros gründer og CEO.
Nå skal Gant også ta i bruk Dinteros løsning for digitale gavekort og tilgodelapp som kan brukes i alle kanaler.
Per nå blir det tilgjengelig på nett hos Gant. Men i fremtiden så tenker vi å koble til Wallets som Apple Pay Wallet, Google Pay Wallet og Vipps, sier Navaratnam.