Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Motegigantens nye nettbutikk gjør suksess – med Dintero i kassa

Daro Navaratnam, gründer og CEO i Dintero. // Foto: Dintero
"Gjennomførte kjøp økte med 77 prosent".
Jimmy Andersson

Flere av motevaremerket Gants kunder ønsker å handle på nett. Derfor satser de nå stort på nettet med en ny e-handel. I tillegg til å gi nettbutikken et løft, har Gant også sett på betalingsløsningene sine.

Denne gangen falt valget på den norske aktøren Dintero, som i fremtiden vil håndtere både betalinger og varemerkets omnikanal-kundeklubb. Ifølge Alexander Transeth, e-handels- og markedsdirektør for Gant Norge, har de fått en flyvende start.

LES OGSÅ: Klarna-partneren Billie får plass i Dintero-checkout

ANNONSE

Vi har investert stort i å oppdatere vår nettbutikk, og tatt en grundig vurdering av hvilken betalingsløsning som er riktig for våre kunder. Med Dintero Checkout Express økte gjennomførte kjøp med 77 prosent, som betyr at hele 91 procent fullfører checkout når de starter betalingsprosessen, sier Transeth.

En omnikanal-løsning

Men dette er ikke første gang Gant og Dinteros veier krysses. Dintero leverer lojalitetsprogrammer til flere store kunder, inkludert Europris og Lyreco, og har samarbeidet med Gant siden 2020. Blant annet med varemerkets kundeklubb.

Samarbeidet startet med at Gant ønsket en ny leverandør på kundeklubb. De ønsket en omnikanal-løsning og valgte oss siden vår lojalitetsløsning er utviklet “fra scratch” for å få kundeinnsikt og tilby fordeler på tvers av alle kanaler. Derfor jobber vi tett med kundene våre, så de kan tilby den beste opplevelsen til sine kunder uavhengig av kanaler, sier Daro Navaratnam, Dinteros gründer og CEO.

Nå skal Gant også ta i bruk Dinteros løsning for digitale gavekort og tilgodelapp som kan brukes i alle kanaler.

Per nå blir det tilgjengelig på nett hos Gant. Men i fremtiden så tenker vi å koble til Wallets som Apple Pay Wallet, Google Pay Wallet og Vipps, sier Navaratnam.

Del artikkel: