Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Mottok skitne klær i posten - raser mot nettbutikk

Foto: Skjermdump
Elisabeth Dahl Skjervheim

"Det sjokkerer meg at flere har opplevd det samme".

ANNONSE

I et intervju med Nettavisen retter 25-årige Mia Ovidia Tresnes kritikk mot den svenske kleskjeden Gina Tricot.

Da hun skulle vise frem sitt nyeste innkjøp fra nettbutikken til følgerne sine på TikTok fikk hun seg litt av en overraskelse.

Jeg var redd for å lukte skikkelig, men det luktet mugg og ikke alle posene var forseglet, forteller Tresnes til Nettavisen.

Klærne hadde også store svarte flekker på seg, som kunne minne om eksos.

Gikk viralt

TikTok-videoen har fått over 130.000 visninger og flere av de som har sett den hevder at de har opplevd det samme når de har bestilt klær fra Gina Tricot.

Jeg trodde ikke at videoen skulle gå viralt. Det sjokkerer meg at flere har opplevd det samme, til og med lukten av mugg, sier Tresnes.

Som respons på kritikken svarer markeds- og netthandelsdirektør i Gina Tricot AS, Kajsa Hjelm, at kleskjeden følger strenge prosedyrer for å sikre kvaliteten på varene.

Hvis det oppdages problemer, er det vår rutine å erstatte defekte plagg umiddelbart og undersøke situasjonen grundig.

Vi har strenge retningslinjer for intakte forseglinger, selv om vi ikke kan overvåke forholdene under transport direkte, er det vår policy å fikse og erstatte eventuelle åpne forseglinger så snart som mulig, sier Hjelm.

Tresnes har blitt refundert beløpet for bestillingen, men har ikke fått tilbud om kompensasjon.

LES OGSÅ: Zalando sendte falske Prada-briller til kunde: ”Skal undersøke saken”

Del artikkel: