Vi i Mystore har over tid jobbet med å forenkle innlogging for kunder i våre nettbutikker. Da Klarna presenterte Sign in with Klarna, var det umiddelbart tydelig at dette ville gi betydelige fordeler for alle involverte: sluttkunder, butikkeiere, oss som plattformleverandør og Klarna selv. For oss ble det høy verdi og lav kostnad og dermed naturligvis viktig å prioritere, sier Lars Jakobsen, daglig leder i Mystore, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Mystore om fusjonen: "Vil lansere kule nyvinninger fremover"
Vil åpne for å dele mer data
Etter sammenslåingen er Mystore og Wikinggruppen Nordens største netthandelsplattform med ekspertise for salg mellom Norge og Sverige, eller for nettbutikkeiere som driver i begge land.
Klarnas innloggingstjeneste, som du kan lese mer om i denne tidligere artikkelen, samler både telefonnummer, adresse, e-post og fødselsdato fra forbrukeren, med forbrukerens aktive samtykke.
Det betyr at forbrukeren sparer tid ved innlogging samt kan få tilgang på mer personlig innhold under handleopplevelsen, men kanskje viktigst i denne sammenhengen er at nettbutikkene ofte også sparer penger fordi de slipper å verifisere kundens informasjon via en tredjepartstjeneste.
Norgessjef i Klarna, Geir Østby, forteller at de fremover dessuten vil åpne opp for å dele enda mer data, igjen dersom forbrukeren samtykker til dette.
Siden flere millioner nordmenn allerede bruker Klarna når de handler på nett, er vår nye innloggingstjeneste svært enkel å ta i bruk for å bekrefte sin identitet – både ved betaling og for kundeklubber. Fremover vil vi også åpne for å dele annen data med forbrukernes aktive samtykke.
Det kan være informasjon om din størrelse, dine interesser eller favorittfarger, som gjør at du får tilbud om produkter som er relevante akkurat for deg, potensialet her er enormt for netthandelen, sier Geir Østby, Norgessjef i Klarna.
LES OGSÅ: Klarna knytter bånd med e-handelsgiganten: "Bedre rustet til å vokse utover Norden"