Det svenske selskapet selger normalt tilbehør til mobiler i sin nettbutikk. Ifølge administrerende direktør i selskapet, Julius Jansson Sleth, er nostalgien en medvirkende faktor til oppkjøpet.
Da vi i Phonelife skjønte at Teknikmagasinet nok en gang var på randen av ruin, følte vi oss tvunget til å handle. Vi vil utelukkende fokusere på e-handel da vi mener det ligger i varemerkets natur å være teknologifokusert og fremoverlent. Friheten til å kunne handle når og hvor du vil og deretter raskt og greit få det levert hjem til deg er vanskelig å slå, kommenterer Sleth.
Titter man på den gjenoppståtte nettbutikken finner man den gode, gamle logoen.
Siden barndommen har vi hatt sterke følelser knyttet til merket og vi tar på oss oppgaven med å forvalte det videre med stor ydmykhet. For oss var det en selvfølge å åpne nettbutikken på nytt med den tradisjonelle logoen og under slagordet "meningen med livet", sier Sleth.