ANNONSE

Nekter å gi slipp på Teknikmagasinet: Nettbutikken gjenoppstår

Den stolte, nye eieren av nettbutikken Teknikmagasinet.se. Julius Jansson Sleth, adm. dir. i Phonelife // Foto: Phonelife
Følte seg tvunget til å ta grep. Nå er den svenske nettbutikken i drift igjen.
Linn Adine Andersen

Det er ikke mer enn et par uker siden vi kunne rapportere hvordan Teknikmagasinets svenske butikker fikk lite til ingen interesse. Dermed fikk rundt 200 butikkansatte beskjeden om at de hadde mistet jobben sin.

I begynnelsen av januar stod klart at Teknikmagasinet begjærte oppbud. Siden den tid har konkursoppkjøperen Hans Petter Bjarøy slått til, og enkeltstående butikker og tilhørende inventar har blitt solgt videre.

Selve nettbutikken inngikk i driftstilbehøret som Bjarøy Handel kjøpte opp, ifølge bostyrer Holger Koefoed. Nå står det imidlertid klart at den svenske nettbutikken er i drift igjen – etter at Phonelife AB har kjøpt opp varemerket Teknikmagasinet.

ANNONSE

Det svenske selskapet selger normalt tilbehør til mobiler i sin nettbutikk. Ifølge administrerende direktør i selskapet, Julius Jansson Sleth, er nostalgien en medvirkende faktor til oppkjøpet.

Da vi i Phonelife skjønte at Teknikmagasinet nok en gang var på randen av ruin, følte vi oss tvunget til å handle. Vi vil utelukkende fokusere på e-handel da vi mener det ligger i varemerkets natur å være teknologifokusert og fremoverlent. Friheten til å kunne handle når og hvor du vil og deretter raskt og greit få det levert hjem til deg er vanskelig å slå, kommenterer Sleth.

Titter man på den gjenoppståtte nettbutikken finner man den gode, gamle logoen.

Siden barndommen har vi hatt sterke følelser knyttet til merket og vi tar på oss oppgaven med å forvalte det videre med stor ydmykhet. For oss var det en selvfølge å åpne nettbutikken på nytt med den tradisjonelle logoen og under slagordet "meningen med livet", sier Sleth.

Del artikkel: