To år etter at Netflix åpnet nettbutikk for å selge merchandise relatert til egenproduserte filmer og serier følger den fysiske butikken.
Strømmegiganten skal nemlig åpne to butikker i USA i løpet av 2025, hvor både shopping, restaurant og opplevelser i form av show man kan kjøpe billetter til, skal være en del av konseptet. Dette skriver E24.
Butikkene lyder navnet "Netflix House" og skal først og fremst være et grep i markedsføringen av egne serier og filmer – selskapet har nemlig ikke forventninger om at butikkene skal sope inn penger fra ihuga fans.
Vi har sett hvor mye fans elsker å fordype seg i verdenen av filmene og TV-programmene våre, og vi har tenkt mye på hvordan vi skal ta det til neste nivå, sier Josh Simon, som er sjef for forbrukerprodukter hos Netflix, i et intervju med Bloomberg.
LES OGSÅ: Netflix lanserer egen nettbutikk
Til forskjell fra strømmegigantens tidligere popup-butikker, som var knyttet til de populære seriene Stranger Things og Bridgerton for å nevne noen, er Netflix House tenkt å være permanente butikker.