ANNONSE

Ny sjef til Steen & Strøm – skal lede kjøpesentrene til grønn suksess

Christian Brewaeys, adm. dir. i Steen & Strøm.
Foto: Steen & Strøm
Linn Adine Andersen

Skal bli den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030.

ANNONSE

Steen & Strøm gjør endringer i ledergruppen og henter Christian Brewaeys til rollen som administrerende direktør i selskapet.

Tidligere administrerende direktør i Steen & Strøm, Maria Caniac, er hentet til selskapets majoritetseier, Klépierre. Her skal hun overta rollen som Chief Operating Officer.

Jeg ser frem til å ta fatt på mitt nye oppdrag og takker våre eiere Klépierre og APG for tilliten. Steen & Strøm er et sterkt selskap med potensial til å utvikle seg videre i bransjen, og jeg ser frem til å bidra til denne utviklingen sammen med mine kolleger i Skandinavia. Jeg er overbevist om at vi sammen skal nå målet om å være den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030, sier Christian Brewaeys i en pressemelding.

Brewaeys startet sin karriere i Steen & Strøm i 2017 og har blant annet båret titlene Head of Retail, Portfolio Manager Retail samt Head of Leasing for de skandinaviske kjøpesentrene i selskapet. Nå får han altså ansvaret for alle selskapets ti kjøpesentre rundt om i skandinaviske storbyer, inkludert Oslo City og Metro i Lørenskog.

Christian Brewaeys har en sterk merittliste, og hans 20 års erfaring fra ulike stillinger i eiendomsbransjen har gjort det mulig for ham å bygge opp et stort skandinavisk nettverk innen leasing. Han har bidratt til å revitalisere vår kundemiks og sikre solid vekst i virksomheten ved å implementere vår operasjonelle visjon. Vi er sikre på at Christians sterke drivkraft vil bidra til å styrke Steen & Strøms skandinaviske lederskap i kjøpesentersektoren, sier Jean-Marc Jestin, styreleder i Klépierre.

LES OGSÅ: Hun skal ta Oslo City til neste nivå: "Skal være et foregangssenter"

Steen & Strøm har foruten de to sentrene i Norge, attraktive beliggenheter i Malmö, Örebro, Kristianstad samt København, Aarhus og Vejle i Danmark for å nevne noen.

Sammen med majoritetseier Klépierre skal man ha utarbeidet en strategi under navnet Act4Good, som skal sikre at konsernet blir den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030.

Denne strategien skal bygge på følgende fire hovedpilarer: å oppnå nullutslipp i administreringen, renoveringen og byggingen av kjøpesentrene, å fungere som et servicesamfunn for lokalbefolkningen, å utvikle sine ansatte samt promotere mer bærekraftige livsstiler.

Del artikkel: