Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ny suksess for Careless – solgte for 10 millioner på én dag

Sara Emilie Tandberg i midten, gründeren bak klesmerket Careless. Foto: Careless
"Jobber nå med en plan for internasjonal satsing".
Jimmy Andersson

Bikini- og undertøysmerket Careless, skapt av influenseren Sara Emilie Tandberg, har opplevd stor suksess etter starten i 2021.

2023 oppnådde merket en omsetning på 83 millioner kroner, en økning på 320 prosent sammenlignet med 19,7 millioner året før. Og dette med et resultat før skatt på 6,3 millioner kroner. Nå har Sara Emilie Tandberg og Careless nådd enda en milepæl.

LES OGSÅ: Snowroller-gründer selger til influenser-trio: ”Til nye høyder”

ANNONSE

Da varemerket denne uken lanserte sin nye kolleksjon, skjøt salget i været. Totalt ble det solgt for over 10 millioner kroner, og dette på en dag hvor netthandel sto for over 9,5 millioner kroner av den totale omsetningen.

Samtidig avslører grunnleggeren at brandet har en økning i omsetning på nett på nesten 250 prosent sammenlignet med samme år i fjor.

Så vidt vi vet er det ingen norske single-brand nettbutikker som har solgt for over 10 millioner på en dag, iallfall utenom typ Black Friday. Uansett så er vi nå motivert for å fortsette suksessen både i Norge og jobber nå med en plan for internasjonal satsing, skriver medeier av Careless, Dignity Collective.

CareLess satser hovedsakelig på nett, men har nå 5 fysiske butikker på Storo, Arkaden, Granstunet, Sørlandssenteret og Kvadrat og i juni åpnes butikk nr. 6 på Lagunen i Bergen. Undertøysmerket har nå også utvidet sortimentet til å omfatte menn og barn i tillegg til damer.

LES OGSÅ: Hanket inn 4 millioner på et døgn etter sin andre butikkåpning

Del artikkel: