Da varemerket denne uken lanserte sin nye kolleksjon, skjøt salget i været. Totalt ble det solgt for over 10 millioner kroner, og dette på en dag hvor netthandel sto for over 9,5 millioner kroner av den totale omsetningen.
Samtidig avslører grunnleggeren at brandet har en økning i omsetning på nett på nesten 250 prosent sammenlignet med samme år i fjor.
Så vidt vi vet er det ingen norske single-brand nettbutikker som har solgt for over 10 millioner på en dag, iallfall utenom typ Black Friday. Uansett så er vi nå motivert for å fortsette suksessen både i Norge og jobber nå med en plan for internasjonal satsing, skriver medeier av Careless, Dignity Collective.
CareLess satser hovedsakelig på nett, men har nå 5 fysiske butikker på Storo, Arkaden, Granstunet, Sørlandssenteret og Kvadrat og i juni åpnes butikk nr. 6 på Lagunen i Bergen. Undertøysmerket har nå også utvidet sortimentet til å omfatte menn og barn i tillegg til damer.
LES OGSÅ: Hanket inn 4 millioner på et døgn etter sin andre butikkåpning