Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Snowroller-gründer selger til influenser-trio: ”Til nye høyder”

De nye eierne av Snowroller, Therese Lien, Monica Nyhus og Sara Emilie Tandberg.
Foto: Snowroller/Sara Emilie Tandberg
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil bygge videre på det de kaller et allerede fantastisk konsept.

ANNONSE

Det var under en hyttetur til Trysil i påsken 2017 at idéen om Snowroller kom til gründeren Linnea Tveraaen. Hun solgte leiligheten og tok sats sammen med medgründer Eva Røgler – til stor glede for retroinspirerte slalom- og snowboardinteresserte.

Snowroller har siden den gang vokst til å bli en suksess, og nå starter et nytt kapittel i selskapets historie. Gründerne har solgt selskapet og det er nå et trekløver av influensere som skal drifte nettbutikken videre.

Sara Emilie Tandberg, Therese Lien og Monica Nyhus er de nye eierne, sammen med investorparet David og Maren Reme.

De er alle både gode venner og forretningspartnere, med hver sine merkevarer. Mens Tandberg står bak Careless, Lien bak By Lien og Nyhus bak Dröm – har de sammen gründet Amicas. David og Maren Reme har investert i samtlige selskaper.

Vi har kjøpt opp alt og har flyttet dette til vårt lager i Kristiansand der også By Lien, Dröm, Careless og Amicas er, forteller Sara Emilie Tandberg til Netthandel.

Hun forteller at Eva Røgler, som frem til nylig har fungert som daglig leder i Snowroller, vil fortsette som ansatt i selskapet i rollen som Brand Manager.

Vi har jo kjennskap til disse flinke damene gjennom samarbeid opp gjennom årene, og det er veldig gøy at de følte så stor trygghet på å selge til oss, sier Tandberg.

Mye potensial i Norge

Med popup-butikk i Aspen og stor interesse fra utlandet rullet Snowroller ut i både Canada og Europa høsten for to år siden. De nye eierne bekrefter at de fortsatt ønsker å satse internasjonalt, men ser også stort potensial i hjemlandet Norge.

Vi har lyst til å ta denne allerede supre merkevaren til nye høyder og har mange planer! Blant annet å utvide og forbedre størrelsespekteret, og fortsette veien deres på å få Snowroller ut i større grad internasjonalt. Men også få et godt fotfeste i Norge. Stor del av Snowroller sin omsetning er allerede fra utland, så det er mye potensial i Norge også, sier Tandberg.

Netthandel har tidligere skrevet om en rekke suksesser oppnådd av nevnte influensere og gründere – blant annet hvordan Therese Lien hanket inn 2 millioner kroner på et kvarter da hun lanserte en ny kleskolleksjon, samt hvordan Tandberg dro inn 4 millioner kroner på et døgn etter sin andre butikkåpning.

Det er liten tvil om at de nye eierne av Snowroller har trofaste følgere og at de kjenner sin målgruppe. Videre vil de dessuten se på mulighetene for å utvide sortimentet.

Vi kommer også til å se på muligheten for å videreutvikle barnestørrelser og har mange ideer og ønsker for de kommende årene på å bygge videre på et allerede fantastisk konsept, runder Tandberg av.

Netthandel har fulgt Snowroller siden 2018, og her kan du lese tidligere artikler om Snowroller: 

Disse e-handlerne er klare for både fjell- og bypåske

Snowroller ruller ut i Canada og Europa: "Satser på ytterligere ekspansjon"

Norske Snowroller gjør suksess i både inn- og utland

Ung nettgründer solgte leiligheten for å satse på retro skidresser

Del artikkel: