Etter kapitalinnhentingen i mars, der vi sikret 230 millioner svenske kroner, har vi akselerert vår vekst. Med sterke resultater og kapital i ryggen er vi klare for å ekspandere internasjonalt og planlegger å doble våre team i Storbritannia og Nederland.
Samtidig fortsetter vi å forbedre vår tjeneste for kunder i Norden. For å muliggjøre dette styrker vi nå ledergruppen, sier Piotr Zaleski, administrerende direktør for Ingrid, i en pressemelding.
"Fortsatt rask vekst"
Hele 40 prosent av selskapets ordre skjer nå på markeder utenfor Sverige. I Norge var Farmasiet blant Ingrids første kunder, men i hjemlandet har plattformen en kundeliste med navn som NA-KD, Ica og Kronans Apotek.
Nå skal Susanne Grill Erntell ta ansvar for Ingrids internasjonale vekst, i rollen som selskapets nye COO. Hun har tidligere erfaring fra Schibsted, som er blant Ingrids eiere, blant annet i rollene som CFO samt strategisjef for Schibsted Marketplaces.
Jeg har fulgt Ingrids reise gjennom årene og er svært glad for å bli en del av teamet. Med en sterk innovasjonskultur og et tydelig fokus på bærekraftige og kundetilpassede løsninger har Ingrid en perfekt markedsposisjon for videre vekst, både i Norden og internasjonalt. I min rolle vil jeg fokusere på å bygge et sterkt fundament for virksomheten for å muliggjøre fortsatt rask vekst, kommenterer hun.
Ingrids nye produktsjef er Thomas Gold, tidligere CPO hos Pley og tidligere produktsjef hos Spotify.
Jeg føler meg inspirert av Ingrids visjon og er glad for å bli en del av et selskap med fantastiske talenter og høye ambisjoner. Gjennom å fremme en produktfokusert kultur, kombinert med effektive prosesser og organisering, er mitt mål å styrke Ingrids innovasjon og vekst, sier Gold.