ANNONSE

Omsetter for 250 millioner: Nå inntar de det norske markedet

Johan Holm, adm. dir. i Nordiska Fönster
Foto: Nordiska Fönster
Linn Adine Andersen

Har opplevd stor etterspørsel fra nordmenn.

ANNONSE

Den svenske leverandøren av vinduer, Nordiska Fönster, ser stort potensial i Norge i takt med at etterspørselen har vokst. Og det skal de utnytte.

En norsk ekspansjon er klar med lanseringen av nettbutikken Nordiskavinduer.no. Her skal kundene kunne skreddersy både dører og vinduer til sin norske bolig.

Denne ekspansjonen til Norge er en milepæl for Nordiska Fönster og vi er stolte over å kunne tilby våre produkter til det norske markedet. Vi har fått løpende bestillinger fra Norge til vår svenske side og kjente at timingen var rett for å åpne en lokal nettbutikk i Norge, sier Johan Holm, administrerende direktør i Nordiska Fönster, i en pressemelding.

Nordiska Fönster har holdt på siden 2010 og har siden 2019 vært en del av BHG Group, som forøvrig også står bak de kjente merkevarene Nordic Nest, Trademax og Bygghjemme.

LES OGSÅ: Trademax' Norgessatsing: "Jo flere spillere, jo bedre" 

I 2022 omsatte selskapet for 260 millioner svenske kroner, tilsvarende drøye 250 millioner norske kroner.

Vi ser et stort potensial i det norske markedet for vinduer og ytterdører. Bransjen er tradisjonell og vi ser lignende muligheter som vi så i Sverige for å kunne riste litt i bransjen og gi kunden muligheten til å kjøpe våre produkter direkte på nett uten unødvendige mellomledd, sier Holm.

LES OGSÅ: Nordic Nest nærmer seg to milliarder – "skal bli enda bedre"

Del artikkel: