Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Omsetter for 250 millioner: NĂ¥ inntar de det norske markedet

Johan Holm, adm. dir. i Nordiska Fönster
Foto: Nordiska Fönster
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Har opplevd stor etterspørsel fra nordmenn.

ANNONSE

Den svenske leverandøren av vinduer, Nordiska Fönster, ser stort potensial i Norge i takt med at etterspørselen har vokst. Og det skal de utnytte.

En norsk ekspansjon er klar med lanseringen av nettbutikken Nordiskavinduer.no. Her skal kundene kunne skreddersy bĂ¥de dører og vinduer til sin norske bolig.

Denne ekspansjonen til Norge er en milepæl for Nordiska Fönster og vi er stolte over Ă¥ kunne tilby vĂ¥re produkter til det norske markedet. Vi har fĂ¥tt løpende bestillinger fra Norge til vĂ¥r svenske side og kjente at timingen var rett for Ă¥ Ă¥pne en lokal nettbutikk i Norge, sier Johan Holm, administrerende direktør i Nordiska Fönster, i en pressemelding.

Nordiska Fönster har holdt pĂ¥ siden 2010 og har siden 2019 vært en del av BHG Group, som forøvrig ogsĂ¥ stĂ¥r bak de kjente merkevarene Nordic Nest, Trademax og Bygghjemme.

LES OGSÅ: Trademax' Norgessatsing: "Jo flere spillere, jo bedre" 

I 2022 omsatte selskapet for 260 millioner svenske kroner, tilsvarende drøye 250 millioner norske kroner.

Vi ser et stort potensial i det norske markedet for vinduer og ytterdører. Bransjen er tradisjonell og vi ser lignende muligheter som vi sĂ¥ i Sverige for Ă¥ kunne riste litt i bransjen og gi kunden muligheten til Ă¥ kjøpe vĂ¥re produkter direkte pĂ¥ nett uten unødvendige mellomledd, sier Holm.

LES OGSÅ: Nordic Nest nærmer seg to milliarder – "skal bli enda bedre"

Del artikkel: