Vi har hatt en sterk internasjonal vekst det siste året, hvor omtrent halvparten av våre nye kunder nå kommer fra markeder utenfor Norge. Samarbeidet med Pricerunner gir oss en unik mulighet til å forsterke denne veksten ved å få tilgang til omfattende data og innsikt, spesielt i markeder utenfor Norden.
Dette styrker vår evne til å tilpasse oss lokale behov og levere enda bedre løsninger. Sammen har vi også utviklet en plan for å rulle ut løsningen til et bredt nettverk av butikker, noe som vil påvirke vår rekkevidde internasjonalt, forteller Robin Frugaard Jørgensen, CCO i Reprice, til Netthandel.
Hvilke fordeler gir Pricerunners prisdata sammenlignet med andre datakilder dere har brukt?
Den største forskjellen er den umiddelbare tilgangen til data av høy kvalitet. Dette gjør det mulig for oss å onboarde nye kunder raskere og mer effektivt, samtidig som det sparer oss for tid og ressurser som ellers ville gått med til å samle inn og strukturere tilsvarende informasjon.
Ser forbi Norden
I samarbeid med Reprice sikrer Pricerunner seg en mer komplett løsning.
Vi er begeistret for vårt nye samarbeid med Reprice. Ved å kombinere deres avanserte teknologi med våre omfattende prisdata kan vi tilby innovative verktøy som hjelper butikker med å optimalisere prissettingen og dermed oppnå sterkere og mer lønnsomme resultater, sier Martin D. Andersen, Head of Merchants & Klarna Danmark, til Netthandel.
Han forteller videre at kombinasjonen skal gi nettbutikkene en betydelig konkurransefordel, både i Norden og på tvers av internasjonale markeder.
Samtidig sikrer vi at forbrukerne fortsatt har tilgang til oppdaterte og konkurransedyktige priser, akkurat som de forventer når de besøker Pricerunners/Klarnas prissammeligningstjeneste.
"Møte lokale behov"
Når lansering i land utenfor Norden er lettere tilgjengelig for Reprice er vi naturligvis nysgjerrige på hvilke markeder som er mest attraktive.
Frugaard Jørgensen forteller at de hele tiden prøver å tenke større enn Norden, og at det nye samarbeidet gir verdifull innsikt som styrker deres internasjonale vekststrategi.
Pricerunner opererer globalt, og vi har allerede startet utrullingen av løsningen i UK, et konkurransepreget marked hvor vår løsning er svært relevant. Sammen planlegger vi videre utrulling i andre deler av Europa og Nord-Amerika, sier Frugaard Jørgensen.
Vil dette endre hvordan dere prioriterer utvikling av produktet og tjenestene deres?
Dette samarbeidet gir oss tilgang til nye markeder med ulike krav og retningslinjer, noe som innebærer tilpasninger for å møte lokale behov. Samtidig er dette et samarbeid som passer godt inn i vår eksisterende vekststrategi, uten at vi trenger å endre våre overordnede prioriteringer.