Med utvidelsen av vår Shein Exchange-plattform til Europa og Storbritannia håper vi å hjelpe kundene våre enkelt å delta i den sirkulære økonomien, og fremme miljøfordelene ved å handle brukt i stedet for å kjøpe nytt, sier Caitrin Watson, leder for bærekraft hos Shein, i en kommentar.
En nordisk markedsplass
Den kinesiske fast fashion-giganten har fått tåle mye kritikk opp gjennom årene, ikke minst fordi deres virksomhet hovedsakelig er basert på å produsere fast fashion, on demand til lave priser. Noe de selv derimot gjerne fremhever som deres sterkeste argumenter for at de er "miljøvennlige" og ikke minst lønnsomme.
LES OGSÅ: Shein åpner opp leveransekjeden og infrastrukturen for globale merkevarer
Shein har for tiden mange jern i ilden og tidligere i vår annonserte selskapet at de ønsker å gjøre sin distribusjonskjede, infrastruktur og teknologi tilgjengelig for globale merkevarer.
E-handelsgiganten avslørte i høst også at de har over 1,3 millioner kunder i Norden, og at de ikke utelukker å lansere en nordisk markedsplass.
LES OGSÅ: Så mange kunder har Shein i Norden – og dette er planene deres