Ifølge en prisanalyse, gjennomført av det britiske forskningsfirmaet Edited, overstiger Sheins prisøkninger de hos konkurrentene H&M og Zara.
Og selv om prisene deres fremdeles er langt lavere enn hos rivalene, vil fast fashion-gigantens prisøkninger kunne gi positive ringvirkninger før deres planlagte børsnotering i form av høyere inntekter samt fortjeneste.
Hvis de kan vise at disse prisene holder seg, øker verdsettelsen betydelig, sier Alex Romanenko, leder for detaljhandel i priskonsulentfirmaet Pearson Ham Group, til avisen.
Flere kjente varemerker
Det amerikanske markedet skal ifølge analyseselskapet Globaldata ha stått for 28 prosent av Sheins salg i fjor. I tillegg til å øke sluttsummen på sine kjerneprodukter skal Shein også ønske flere kjente varemerker til plattformen, som for eksempel Sketchers.
Shein har imidlertid ikke ønsket å kommentere verken prisøkningen eller integreringen av større varemerker på plattformen.
Men økte priser kan skremme vekk flere kunder – og for å kunne opprettholde salgsveksten må Shein også pønske ut hvordan de skal få flere lojale kunder, påpeker konsulentfirmaet AlixPartners.
LES OGSÅ: Shein åpner opp leveransekjeden og infrastrukturen for globale merkevarer