Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Shein skrur opp prisene før børsnoteringen: "Øker verdsettelsen betydelig"

Nå vil den kinesiske fast fashion-giganten tiltrekke flere kjente varemerker til plattformen.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Shein øker prisene på flere av sine kjerneprodukter med nærmere 30 prosent i USA – og klargjør seg for børsnotering. Dette skriver Reuters.

LES OGSÅ: Shein soper inn milliarder – til tross for hard kritikk

ANNONSE

Ifølge en prisanalyse, gjennomført av det britiske forskningsfirmaet Edited, overstiger Sheins prisøkninger de hos konkurrentene H&M og Zara.

Og selv om prisene deres fremdeles er langt lavere enn hos rivalene, vil fast fashion-gigantens prisøkninger kunne gi positive ringvirkninger før deres planlagte børsnotering i form av høyere inntekter samt fortjeneste.

Hvis de kan vise at disse prisene holder seg, øker verdsettelsen betydelig, sier Alex Romanenko, leder for detaljhandel i priskonsulentfirmaet Pearson Ham Group, til avisen.

Flere kjente varemerker

Det amerikanske markedet skal ifølge analyseselskapet Globaldata ha stått for 28 prosent av Sheins salg i fjor. I tillegg til å øke sluttsummen på sine kjerneprodukter skal Shein også ønske flere kjente varemerker til plattformen, som for eksempel Sketchers.

Shein har imidlertid ikke ønsket å kommentere verken prisøkningen eller integreringen av større varemerker på plattformen.

Men økte priser kan skremme vekk flere kunder – og for å kunne opprettholde salgsveksten må Shein også pønske ut hvordan de skal få flere lojale kunder, påpeker konsulentfirmaet AlixPartners.

LES OGSÅ: Shein åpner opp leveransekjeden og infrastrukturen for globale merkevarer

Del artikkel: