Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Skrev 46 millioner i oktober – ligger an til sitt beste år noensinne

Richard, Natalie og Sebastian Scharnke – søsknene bak vellykkede Cavour.
Foto: Cavour
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Nettbutikken alene vokser med 50 prosent.

ANNONSE

Det nærmer seg slutten av 2023 og den målrettede trioen bak Cavour ligger an til å gjøre sitt beste år noensinne.

Allerede i løpet av første kvartal økte inntektene deres med 25 prosent mot samme kvartal i fjor. Etter tredje kvartal kan administrerende direktør i selskapet, Natalie Scharnke, forteller at de i perioden januar til oktober i år har omsatt for 46 millioner kroner. Dette er en økning på 10 millioner kroner mot fjoråret. Nettbutikken alene øker i samme periode med 50 prosent.

Og resultatet? Det henger med i svingene, med en økning så langt i år på mer enn 100 prosent mot samme periode i fjor.

Den største tilveksten skjer online, hvilket er helt fantastisk. Vi har fornøyde kunder i over 70 land, forteller Scharnke til Netthandel.

Samtidig har søsknene investert i en helt ny plattform. Den nye nettbutikken vil lanseres i løpet av de kommende ukene.

Vi har valgt den mest fleksible teknologien som finnes på markedet akkurat nå, et så kalt headless-system. Dette gir oss fantastiske muligheter fremover når det kommer til å legge til og ta bort frontend-funksjonalitet, skalerbarhet og brukervennlighet. Vi gjør oss mindre avhengige av individuelle leverandører og har nå fått muligheten til å skreddersy vår systemflora, sier Scharnke.

Hun forteller at den nye plattformen vil gi Cavour muligheten til å kommunisere med kundene på helt nye måter. Nå skal kommunikasjonen skreddersys, både via nyhetsbrev og nettsiden.

Vi vil få bedre muligheter til å teste, følge opp og utvikle vår kommunikasjon. Dessuten har vi bygget et helt nytt lojalitetsprogram for å ta vare på kundene våre og få dem til å ville komme tilbake til oss neste gang de er i behov for klær, fortsetter hun.

LES OGSÅ: De svenske søsknene lykkes i Norge: 2022 ble nok et rekordår

Tydeligere kommunikasjon

Cavour spesialiserer seg på kvalitetsplagg i premiumsegmentet. Til tross for at mange har en noe trangere lommebok i år, later det til at kundene fortsetter å strømme til Cavour.

Ved spørsmål om hvorfor kundene fortsetter å handle hos søsknene Scharnke, til tross for dårligere tider, sier den administrerende direktøren at det ikke finnes et enkelt svar.

Det er mange års arbeid som ligger bak dette. Cavour er i grunnen et produktfokusert selskap. Produktene, deres kvalitet og passform, er kjernen i det vi gjør og vi utvikler hele tiden kolleksjonen vår. Vi har også fokusert veldig mye på kundehåndtering og  service, og jeg tror at det er en kombinasjon av disse to – fantastiske produkter og genuin kundeservice – som gjør at kundene kommer tilbake igjen og igjen, forklarer Scharnke.

Vi vet hva vi står for som selskap og det vi kommuniserer i våre ulike kanaler begynner å henge sammen på en god måte, så jeg tror at våre kunder opplever oss som tydeligere og mer konsekvente som varemerke, legger hun til.

Verdien av ambassadører

Tilveksten Cavour har opplevd så langt i år skal være et resultat av samtlige investeringer.

En konkret forutsetning for å kunne vokse er å kunne kjøpe inn flere varer. Der har vi hatt en del utfordringer med banklån og dyr finansiering, men vi har fremdeles lykkes med å kjøpe inn de mengder vi har vært i behov for, for å kunne vokse som planlagt, forteller Scharnke.

Utover dette handler det så klart om å få kundene til å komme tilbake, igjen og igjen.

Over 65 prosent av våre kunder kommer tilbake og gjør flere kjøp. Så er det noen ringvirkninger av alle disse ambassadørene – kundene anbefaler oss gjerne til sine venner og det er det beste komplimentet vi kan få, avslutter hun.

Del artikkel: