Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik skal NetOnNet vinne i Norge: Kroker arm med Petter Northug

Peter Andersson, Petter Northug og Trygve Hillesland på gjenåpningen av Alnabru-butikken 2. november.
Foto: Netonnet
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Skal sørge for silkeføre".

ANNONSE

Vi teller hele tyve måneder siden det ble kjent at Komplett og Netonnet ville forene krefter og slå seg sammen. I dag er Netonnet en del av Komplett-konsernet, og planlegger å ta sats for å vokse på det norske markedet.

Det er derfor Netonnet i dag gledelig kan fortelle om en rekke lanseringer: av både ny butikk, nyåpninger og ikke minst et sponsorsamarbeid med skikongen Petter Northug.

I dag er det duket for gjenåpning av Netonnets butikk på Alnabru i Oslo som teller 50 prosent større salgsareal. Dette er et av flere grep elektronikkjeden tar for å styrke sin fysiske tilstedeværelse i Norge. Dessuten venter en ny butikk i Sandnes til våren. Denne vil romme 2 200 kvadratmeter.

Det er imidlertid ikke til å skjule at Netonnet gjør en reell investering i det norske markedet når elektronikkjeden torsdag formiddag leverer en rekke nyheter om satsinger som skal befeste deres posisjon i Norge.

Dette er nesten å regne som en merkedag i Netonnets historie i Norge. Nyåpning på Alnabru i Oslo, avduking av nye butikkplaner i Stavanger og en spennende offentliggjøring av Petter Northug som vårt nyeste tilskudd til Netonnet-familien gjør at vi totalt sett viser at våre ambisjoner i Norge er store, kommenterer Trygve Hillesland, administrerende direktør i Netonnet Norge.

LES OGSÅ: Trygve Hillesland blir NetOnNets nye Norgessjef

Vil levere timer etter bestilling

Ifølge Hillesland er Norge et svært viktig marked for Netonnet. Det betyr at omnikanalen skal styrkes – og man leter allerede etter flere butikklokaler i blant annet Bergen og Trondheim for å styrke den fysiske tilstedeværelsen i landet, røper han.

Butikken på Alnabru vil etter gjenåpningen i dag stille med et større areal hvilket muliggjør et bredere sortiment samt økt varevolum. Dette skal gagne netthandelen like mye som kundene som tar turen til selve butikken.

Takket være mer effektiv kundeservice og design har arealet for varer i realiteten blitt dobbelt så stort. I tillegg er butikken et knutepunkt for våre ekspressleveranser i Oslo-området, og de økte varevolumene gjør at våre netthandelskunder i Oslo og omegn får tilgang til enda flere produkter og enda bedre service - med leveranser som passer godt til de ulike behovene som kundene våre har.

Allerede i dag kan vi gi kundene våre levering av bestilte varer veldig raskt, noen ganger bare timer etter bestilling syv dager i uken. Det er vi alene om. En fysisk utvidelse som dette styrker hele vårt omnikanalkonsept - både fysisk og på nett - og vi jobber kontinuerlig med å gjøre selve handelen så enkel og rimelig som mulig for våre kunder, sier Hillesland.

LES OGSÅ: NetOnNet utvider: "Ser verdien i å være en omnikanalaktør"

St(r)ake veien til mål?

Toppen av kransekaka i dagens nyhetsrekke fra Netonnet er imidlertid det selskapet kaller et omfattende sponsorsamarbeid med Petter Northug.

Kort fortalt betyr dette at et av Norges største idrettsikoner, som er kjent for å gå sine egne veier, velger den største utfordreren og rebellen innen elektronikk. Sammen skal Petter Northug og Netonnet sørge for silkeføre - når du glir gjennom hverdagens klassiske opplevelser knyttet til bruk av teknologi - helt uten is i rubben, sier Hillesland.

Med nysatsinger i Norge trekker selskapet også frem en rekke investeringer i nabolandet Sverige. Også der ønsker man å utvide sin fysiske tilstedeværelse samtidig som Lagershopen i Trollhättan straks står klar for åpning.

Det er virkelig god fart og enormt mye som skjer i hele virksomheten, så i dag feirer vi med både norske og svenske flagg, avslutter Hillesland.

Del artikkel: