Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik skal Peter Andersson sikre Netonnets fremtid i Norge: “Finnes mye å ta av”

Peter Andersson, Norgessjef i Netonnet // Foto: Netonnet
- Handler om å få Ola og Kari til å forstå vårt prispressende konsept enda bedre, sier den nye Norgessjefen.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

På relativt kort tid sikret Netonnet sin nye Norgessjef etter at det stor klart at Hillesland skulle tatt fatt på nye utfordringer i Webhallen. Og den perfekte kandidaten stod klar: nemlig Peter Andersson.

Han har allerede tilbragt 17 år i selskapet og lagt en rekke strategiplaner i rollen som Head of Operations i Netonnet Norge. Nå skal han endelig få være med å gjennomføre disse planene, og vi har spurt nettopp hva vi kan forvente av den nye Norgessjefen og Netonnets satsing i det norske markedet i 2024.

ANNONSE

Etter 17 år i Netonnet, med en rekke ulike lederroller, har jeg jo vært med på oppbyggingen og planleggingen i mange år. Nå skal det bli gøy å være med på satsingen og den videre gjennomføringen i Norge. Det blir en spennende og morsom reise, sier forteller Andersson til Netthandel.

Nå blir han en del av toppledelsen, og planen fremover er klar.

Vi har en klar vekststrategi i Norge som vil merkes i tiden fremover, og vi er veletablerte i Sverige, så nå handler det om å få Ola og Kari til å forstå vårt prispressende konsept enda bedre, noe som blant annet har sørget for at vi er blitt kåret til beste omnikanal i Norden flere år på rad av Google, sier Andersson.

Kåringen Andersson refererer til er Googles årlige undersøkelse hvor de tester europeiske omniaktørers ferdigheter innen den sømløse kundeopplevelsen. Her har Netonnet dratt hjem den nordiske seieren en rekke ganger, og nå vil Andersson at flere nordmenn skal sitte igjen med samme følelse som Google når de tester deres konsept.

"Nå skal vi satse stort"

Først ut er en tydeligere fysisk tilstedeværelse i Norge. I april åpner Netonnet sitt nye varehus i Stavanger, og skal vi tro Andersson, vil det nok ikke ta lang tid før elektronikkjeden er å finne også i Bergen og Trondheim. Nettbutikken skal vokse gjennom lagershopene – lik den som gjenåpnet på Alnabru i høst.

LES OGSÅ: Netonnet utvider: "Ser verdien i å være en omnikanalaktør"

Det er ingen hemmelighet at vi har klare ambisjoner for Norgessatsingen hvor vi blant annet skal ut til alle de store byene i Norge. Vi har vært til stede i Norge siden 2006 med mål om å presse prisene og skape økt konkurranse, men nå er flere kjent med merkevaren vår, og det er bra, for nå skal vi satse stort.

Siden lanseringen av den nye Lagershopen på Alnabru november har vi opplevd større interesse, blant annet med Northug som kom med på Netonnet-laget, og som vi skal få se mer av i år, sier Andersson.

Hva blir det viktigste du skal gjennomføre i 2024 som Norgessjef i Netonnet?

Det viktigste blir fremfor alt å gjennomføre ekspansjonsplanen vår, styrke teamet og få med alle i Netonnet Norge på laget fremover så vi kan levere gode resultater, skape og beholde fornøyde kunder. Vi er en ganske liten spiller, så det finnes mye å ta av, avslutter Andersson.

Del artikkel: