Samtidig mer enn dobler driftsresultatet til 15,9 millioner kroner – fra 7,4 millioner kroner i fjor. Dette inkluderer en sammenligningsforstyrrende post på minus 4,8 millioner kroner.
Haypp Group startet 2024 stabilt der nikotinposer opprettholdt sitt momentum, med en volumøkning på 40 prosent sammenlignet med året før og en like sterk vekst på 41 prosent i 2023, mer enn en fordobling siden første kvartal 2022, sier administrerende direktør Gavin O'Dowd.
Det hvite snuset
Antallet bestillinger beløp seg til 1 196 000 i perioden, samtidig som Haypp økte antall aktive kunder fra omtrent nøyaktig en halv million til 548 000 i kvartalet.
Nikotinposer, også kalt den hvite snusen, stod for 58 prosent av salgsvolumet og fortsetter å øke som en del av konsernets volum med cirka 1 prosentpoeng per måned.
Snus har vært en vesentlig del av vår omsetning historisk sett, men strategisk sett er det ikke en del av vår langsiktige fremtid, sier O’Dowd.
For Haypp Group har kritiske unike salgsfaktorer som et bredt og hyppig oppdatert sortiment samt markedsføringsinvesteringer fra merkevareeiere for snus, blitt betydelig redusert i takt med at flere snusbrukere går over til nikotinposer.