ANNONSE

Tidoblet omsetningen og sikter mot utlandet: “Vi kjører på”

Stein Thore Haga og Alf Kristian Amundsen v/Profrakt.
Linn Adine Andersen

Skal doble nok en gang.

ANNONSE

Nylig rapporterte vi om hvordan den norske startupen Profrakt satser videre med sin ferske signering av Rune Myklebostad som TA- og integrasjonsansvarlig i selskapet.

Nå forteller gründerne Alf Kristian Amundsen og Stein Thore Haga om hvordan Profrakt har opplevd eventyrlig vekst siden oppstarten i 2021 – med en tidobling av omsetningen og over 700 nettbutikker på kundelisten.

Frakt for nettbutikker skal være enkelt. Gjennom vår bransjekunnskap og teknologi gir vi små og mellomstore nettbutikker tilgang til stordriftsfordeler innen logistikk. Fjorårets resultater og responsen i markedet har vært fantastisk, men dette er kun starten for Profrakt.

Vi kjører på videre med mål om å doble omsetningen nok en gang, sier Alf Kristian Amundsen, daglig leder i Profrakt, i en pressemelding.

Første hele driftsår omsatte selskapet for 4,2 millioner kroner. I 2022 landet omsetningen på hele 45,9 millioner kroner. Også bunnlinjen henger med og resultatet endte i fjor på 3,3 millioner kroner.

LES OGSÅ: Stjernesignering til Profrakt: "Ettertraktet i norsk netthandel"

Skal ut av Norge

Kundelisten deres består av både små og mellomstore nettbutikker i Norge. Men Profrakt har også ambisjoner om å vokse utenfor landegrensene.

Nylig lanserte man dessuten tjenesten Profrakt Skyprint, en skalerbar løsning for å printe etiketter, som skal hjelpe selskapet å kapre flere kunder i Skandinavia.

På sikt skal vi være den komplette samarbeidspartneren for norske og internasjonale nettbutikker, en såkalt one stop shop. Vi jobber videre med spennende tjenester som vi gleder oss til å dele med kundene våre. Disse løsningene vil bidra til å gjøre arbeidshverdagen til nettbutikkene enda enklere, mer effektive, og ikke minst mer lønnsomme, avslutter Amundsen.

Del artikkel: