Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tights.no åpner butikk – i Norges "nye e-handelsmekka"

Daniel Dahl, Brand Director I Netthandelsgruppen.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Svært begeistret".

ANNONSE

Netthandelsgruppens suksess Tights.no skal åpne brand experience butikk på Vestby Fashion Outlet. Åpningen er planlagt i midten av juli og skal sørge for at kundene sikres en mer unik og helhetlig opplevelse av merkevarene som nettbutikken tilbyr.

Det skriver Netthandelsgruppen i en pressemelding hvor man mimrer tilbake til starten. Det var nemlig en visjon om å tilby produkter som støtter en sunn og aktiv livsstil som startet suksessen som i dag består av de tre nettbutikkene Tights.no, Comfyballs.no og Weightless.no.

Vi er svært begeistret for å åpne vår første brand experience-butikk på Vestby Fashion Outlet. Målet vårt er å gi kundene en dypere forståelse for merkevarene våre og hva som gjør dem unike, sier Daniel Dahl, Brand Director i Netthandelsgruppen, i en pressemelding.

Gruppen er imidlertid ikke alene om å ha innsett verdien og potensialet til de fysiske butikker og det å være en del av omnikanalmiljøet. Nylig fortalte Blivakker at de for alvor vil satse på en omni-strategi, og det samme gjorde Netonnet som nå utvider sin fysiske tilstedeværelse både i Norge og Sverige.

Den beryktede "butikkdøden" legger vi død – etter pandemien er det tydelig at det er i synergieffekten som skapes i en omni-strategi at man virkelig kan vinne kundene i dagens marked. Nå blir det spennende å se hvordan Tights.no sin butikk tas imot av kundene på Vestby.

Et møtested

Dahl påpeker at butikken vil være et møtested hvor kundene skal kunne fordype seg i deres merkevarekonsepter. Butikken vil innredes med dedikerte områder per merkevare i tillegg til å fremheve bestselgere som allerede er tilgjengelig på nett.

Netthandelsgruppen har gjort et realt hopp siden før pandemien. I 2021 omsatte konsernet for rett over 592 millioner kroner, til sammenligning mot 155 millioner kroner i 2019. Tallene for 2022 er foreløpig ikke offentliggjort.

Vestby etablerer seg dessuten stadig mer som Østlandets e-handelshub, med både Ikea og Helthjems nye sentrallager på vei opp, og den svenske sminkesuksessen Lyko som Tights.no sin nabo på Vestby Fashion Outlet. Det er heller ikke mer enn et par år siden Netthandelsgruppen selv flyttet lageret hjem til Norge og Vestby, til stedet de selv beskrev slik: "begynner virkelig å ta form som Norges e-handelsmekka".

Del artikkel: