Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tørn vokser – får Mestergruppen med i markedsplassen

Direktør bærekraft og kvalitet i Mestergruppen, Anette Moritz, Tørn-gründer Anjali Bhatnagar og kjededirektør i Byggtorget, Morten Furseth.
Foto: Mestergruppen/Trine Lise Hedemann
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Overskuddsvarene forsvinner stadig raskere fra markedsplassen.

ANNONSE

Mestergruppens byggevarekjeder XL-Bygg og Byggtorget inngår et samarbeid med Tørn, markedsplassen for overskuddsvarer.

Siden lansering våren 2020 har Tørn vokst til å telle over 300 byggevarehus på sin liste. De selger alle sine overskuddsvarer via Tørns plattform. At Mestergruppen nå blir en del av denne listen er gründeren av Tørn, Anjali Bhatnagar, svært fornøyd med.

Vi er veldig fornøyd med å få med oss Mestergruppen på laget. Konsernet er en stor og viktig aktør innen byggebransjen og har butikk over hele landet, sier Bhatnagar i en pressemelding.

Med slagordene "Fordi byggevarer ikke går ut på dato" og "Let's tørn things around" har Tørn gått fra en omsetning på 4 millioner kroner i oppstartsåret 2020 til 28,7 millioner i 2022.

Jeg startet Tørn med mål om å løse avfallsproblemet koblet til overskuddvarer eller såkalt ukurans i byggebransjen. Tørn utvikler og tar i bruk nyeste teknologi og målrettet markedsføring på vegne av alle handelsaktører for å få solgt overskuddsvarer til tilbudsjegere over hele landet. Vi får gode tilbakemeldinger fra byggevarehusene som bruker oss og overskuddsvarene selges stadig raskere på markedsplassen vår, sier Bhatnagar.

LES OGSÅ: Markedsplass skal bekjempe svinn – med Schibsted og Oda-gründer på eiersiden

Ukurante varer

Kjededirektør i Byggtorget, Morten Furseth, forteller at det finnes flere varer i byggevarebransjen som av ulike grunner ikke blir solgt.

Med dette samarbeidet vil det bli lettere å få solgt disse ukurante varene. Dette bidrar til å redusere materialsvinn, som er bra for miljøet. I tillegg vil det frigi plass på lager, sier Furseth.

Også et bærekraftperspektiv finnes når man sørger for at overskuddsvarer som ellers ville blitt solgt, finner veien hjem til kundene for en billigere pris enn ordinær salgspris.

Avtalen med Tørn gir oss en mulighet til å la kunder få nytte av ukurans og utgåtte varer som ellers ville blitt vurdert som avfall, og det til en hyggelig pris, sier Anette Moritz, direktør for bærekraft og kvalitet i Mestergruppen.

Del artikkel: