ANNONSE

Vipps lanserer ny funksjon – og feirer 50 000 brukere i Sverige

Rune Garborg, adm. dir. i Vipps MobilePay // Foto: Vipps
Knytter brukere tettere til sine kommersielle partnere.
Linn Adine Andersen

Siden lanseringen i Sverige i september har Vipps allerede nådd over 50 000 brukere i nabolandet.

I dag feirer Vipps og lanserer en splitter ny funksjon før julehøytiden. De vil nemlig at flere skal treffe blink med gavene og at færre skal måtte styre med bytting av gaver etter julaften.

Vi er glade for å se at svenskene virkelig har glede og nytte av appen vår. Vi bygger en nordisk lommebok som skal være funksjonell i alle våre land, sier administrerende direktør i Vipps MobilePay, Rune Garborg, i en pressemelding.

Ønskelister er Vipps nye funksjon. Her kan brukerne lage lister over gaver de ønsker seg, og dele denne med venner og familie i hele Norden. Ønskelistene deles via meldingsapper, men mottakeren må ha Vipps eller MobilePay-appen for å kunne se listen.

LES OGSÅ: XXL, Jernia og Power tester ny Vipps-knapp: Samler kundeklubb-støyet i appen

Fra før av har Vipps koblet seg opp mot forhandlere i appen ved å implementere kundeklubber og dermed klubbtilbud fra de ulike forhandlerne.

Det å gi gaver skal være gøy, ikke en stressfaktor som i tillegg fyller skapene med ting man aldri bruker. Hvis mange nok benytter seg av denne gratistjenesten, vil det etter hvert kunne bety at byttelappens dager er talte, sier Garborg.

Ønskelisten er et ytterligere steg i å knytte Vipps' kommersielle partnere og brukere sammen på appen. Inspirasjonslister, altså reklame, vises når brukerne skal opprette sine ønskelister.

Del artikkel: