Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

XXL, Jernia og Power tester ny Vipps-knapp: Samler kundeklubb-støyet i appen

Vegar Heir, kommersiell leder i Vipps. // Foto: Vipps
Mener tiden for SMS og e-poster er forbi.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vipps har over lenger tid satset sterkere på kundeklubbsegmentet. I fjor sommer lanserte selskapet en løsning som skulle gjøre det enklere for butikkene å konvertere kunder til kundeklubben mens de stod i kassa, og nå følger betalingsløsningen opp med den nye knappen "Fordeler".

Det betyr at kundene selv kan velge, i Vipps app, hvor mye informasjon de ønsker å motta fra kundeklubbene de er medlem av. De skal også få en enklere oversikt over alle medlemsfordelene de sitter på, i appen.

Dette blir et vendepunkt for hvordan butikker kan kommunisere med kundene sine. Med Fordeler i Vipps er kunden få tastetrykk unna å bruke fordelene sine når de er butikken for å handle, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps, i en pressemelding.

ANNONSE

Følgende retailere har per i dag knyttet sine kundeklubber til Vipps løsning og er synlige i appen: Power, XXL, Life, Stormberg, Interflora, Compliments, Boots Bedre, Kjell & Company, Outland, Vita, Elektroimportøren og Jernia.

Du trenger heller ikke lenger å huske hvilke kundeklubber du er med i. Oversikten ser du i Vipps. Det gjør at  SMS-er og e-poster om kundeklubber lever på lånt tid, fortsetter Heir.

"Ikke 100 prosent sømløst enda"

Ifølge Heir skal flere aktører være på vei inn i kundeklubbprosjektet, som er i en pilotfase.

Så langt skal tilbakemeldingene fra butikkene være gode, og over 700 000 nordmenn har nå tilgang til knappen "Fordeler" i Vipps.

Dette er Vipps-måten å lansere tjenester på. Alt er ennå ikke 100 prosent sømløst og brillefint, men brukerne blir med på utviklingen og kan påvirke hvordan tjenestene utformes. Vi ønsker å skape løsninger som er både nyttige og brukervennlige, og det er nettopp dét Fordeler i Vipps handler om, sier Heir.

Del artikkel: