Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

XXL relanserer kundeklubben: ”Vi går en spennende tid i møte”

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL
Foto: XXL
Elisabeth Dahl Skjervheim

Med mål om 4 millioner medlemmer innen utgangen av året.

ANNONSE

I en pressemelding forteller XXL at de nå relanserer kundeklubben som først ble opprettet i 2020.

Vårt oppdrag handler om å demokratisere sport og friluftsliv. Alle skal ha mulighet til å holde seg i aktivitet, uavhengig av økonomiske forutsetninger. Den nye kundeklubben vår er et viktig bidrag til dette, sier Freddy Sobin, CEO i XXL.

Den nye kundeklubben skal inkludere poeng, bonussjekker og personlige tilbud. Den har også en innebygd fleksibilitet som gjør det mulig å fortsette å videreutvikle og legge til tjenester og løsninger.

Dette er en stor dag for oss, men kanskje først og fremst for kundene våre. Vi vet at de har etterspurt dette, og i dag er jeg bare ekstremt stolt av alle mine kolleger som har lagt ned hundrevis av timer for å få den nye kundeklubben på plass, sier Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL.

LES OGSÅ: XXL skal dominere igjen – og her er våpenet: ”En ekte vinnerskalle”

Reset & Rethink

Selskapet som lenge har jobbet seg oppover i motbakke, lanserte i sommer en ny strategi kalt ”Reset & Rethink”.

Denne tar sikte på å hente tilbake gamle styrker og tenke helt nytt rundt strategisk innretting, kunde og markedsgrunnlag.

Det er klart at lojale kunder lønner seg. Vi må komme enda tettere på kunden, vi må løse deres behov og levere eksklusive personlige tilbud og personlig kommunikasjon som virkelig treffer. Når vi i tillegg til personalisering nå også leverer poeng på alle kjøp og bonussjekker å handle for, så er vi sikre på at dette er noe som vil resonnere godt, sier Bolseth.

Ifølge XXL vil den oppgraderte kundeklubben være en av flere leveranser fra den nye strategien.

Denne blir også omnikanal, og kunden får poeng på alle kjøp både i butikk, på nett og i XXL-appen.

Etter en stille lansering i Norge, skal kundeklubben nå lanseres i Sverige og Finland. XXL har satt et hårete mål om 4 millioner medlemmer innen utgangen av året.

Selv om vi har testet dette i det stille i Norge, så kjenner jeg likevel på en viss spenning. Det er ikke hver dag man gjør en lansering av denne størrelsen, og selv om jeg er trygg på at vi har gjort alt vi kan gjøre, kan jeg ikke si annet enn at jeg kjenner det kribler godt i magen. Vi går en veldig spennende tid i møte, avslutter Bolseth.

LES OGSÅ: XXL varsler: Forventer tap på inntil 75 millioner kroner

Del artikkel: