Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Styrker ledergruppen i den grønne markedsplassen: ”Satser som aldri før”

Aleksander Gamme har fått Trygve Sunde Kolderup med på nye eventyr.
Foto: Aleksander Gamme/Pinsj
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Nå skal trykket økes.

ANNONSE

Aleksander Gammes rebelske markedsplass tas et hakk videre og passerer en milepæl. Trygve Sunde Kolderup trer inn i ledelsen og vil i oktober ta over roret i Pinsj – i tett samarbeid med gründeren Gamme og resten av teamet.

Dette opplyser selskapet i et nyhetsbrev.

Dette er en stor glede at vi har landet dette, både for oss i Pinsj og alle som heier på å redusere avtrykket på fritiden vår. Trygve er dyktig på så mange felt og jeg er overbevist om at han vil både tilføre og utfordre i solid skala. Og så er han en sjelden god kombinasjon av en entreprenør og strateg, han er operativ som få og han har en tydelig og klar stemme i bærekraftsuniverset. 

Vi i staben jobber så mye og kosteffektivt som vi klarer, men vi ser samtidig at vi burde ha økt trykket på mange områder vi foreløpig ikke har kapasitet til. Med Trygve på laget, og ved roret, så bør det ikke være noen tvil om at vi satser som aldri før, sier Aleksander Gamme i brevet.

Kolderup har mer enn 20 års erfaring innen reise- og friluftsliv. Han har dessuten ledet turoperatøren Hvitserk og vært ansvarlig for bærekraft og naturforvaltning i Den Norske Turistforening (DNT). Utover dette har han skrevet egne bøker om friluftsliv i tillegg til å ha vært redaktør magasinene i Fjell&Vidde, Fri Flyt samt UTE.

Jeg har fulgt med og heiet på Pinsj siden før det startet. Både gjennom DNT, Æra og Fri Flyt har jeg jobbet med bærekraft og friluftsliv. Selv kjenner jeg konstant på en form for «klimaangst» og vil jobbe for at vi skal fortsette å gjøre det som er morsomt, men med et vesentlig lavere avtrykk, kommenterer Kolderup.

LES OGSÅ: Flere kjente investorer til Pinsj – henter 4,4 millioner kroner

"Ingen enkel oppgave"

Siden etableringen i 2021 har Pinsj opparbeidet seg en base på nærmere 3000 brukere i tillegg til 320 eiere. Våren 2022 hentet selskapet godt over 4 millioner kroner og stadig utvikles nye løsninger, som blant annet C2C bruktsalg via fysiske butikker.

Med Kolderup som en frisk ressurs til selskapet er det håp om at det å "pinsje" utstyr skal være en naturlig del av turkulturen i Norge.

Pinsj skal forsøke å endre vanene våre. Det er ikke en enkel oppgave. Vi må klare å nå ut og etablere Pinsj som et brukervennlig, enkelt og klimasmart alternativ. Klarer vi ikke å gjøre det attraktivt, vil vi aldri klare å få til vaneendringen som må til for at vi kan nå klimamålene. Vi trenger at folk ikke bare heier på oss, men faktisk går foran og bruker oss – det er kun da vi klarer å bli store og gode nok, sier Kolderup.

LES OGSÅ: Aleksander Gamme på nye eventyr – investerer alt han eier i digital plattform

Del artikkel: