Den organiske veksten endte på 13 prosent, mens sammenlignbart salg steg med 12 prosent. Salget inkludert Spares-konsernet utgjorde 2 167 millioner kroner.
Samtidig tar driftsresultatet et betydelig hopp i riktig retning. Fra minus 7 millioner kroner i fjor, til et overskudd på 65 millioner.
For første gang siden 2016/17 har vi avsluttet et fjerde kvartal med positivt resultat. De valgene vi har gjort med fokus på våre styrker innen utvalgte produktnisjer, å fortsette å utvikle vårt sterke varemerke og satsninger på kundemøtet gir resultater, sier Clas Ohlsons administrerende direktør, Kristofer Tonström, i en kommentar.
Flere og bedre butikker
Når det gjelder helåret økte salget, eksklusive Spares-konsernet, med 10 prosent til 9 885 millioner svenske kroner. Driftsresultatet utgjorde 717 millioner, sammenlignet med 303 millioner kroner året før.
Ifølge Tonström er målet fremover fortsatt lønnsom og bærekraftig vekst med fokus på flere butikker og en forbedring av de eksisterende.
Ambisjonene er store, men med det engasjementet som finnes hos alle medarbeidere i organisasjonen, bygger vi hver dag Clas Ohlson sterkere for fremtiden. Den organiske salgsøkningen i mai på 13 prosent, med sterkt salg for både basis- og sesongprodukter, er et ytterligere tegn på at vi er på rett vei, sier Tonström.
LES OGSÅ: Clas Ohlson åpner gigantbutikk – og flere er på vei: "Interessen har vært veldig stor"