I 2015 omsatte Onepiece kosedresser og andre klær for vel 150 millioner kroner med et driftsresultat på småpene 11 millioner kroner. I fjor falt omsetningen til 126 millioner kroner, mens driftsresultatet endte på stusslige 645 000 kroner i fjor, skriver Dagens Næringsliv.
– Vi er ikke strålende fornøyd. Det er noen piler som peker i en retning som de ikke burde peke. Samtidig var det nok litt forventet. Jumpsuiten er et litt sjokkerende produkt som gjerne blir en ting som fort går over. Nå er vi inne i en fase der vi må etablere Onepiece som et varemerke. Det er tøft å befeste seg i et etablert marked, sier daglig leder Espen Lerfald i Onepiece til næringslivsavisen.
Selskapet endte likevel på et årsresultat på 14 millioner kroner, takket være valutageveninster og og salget av datterselskapet Brandbassador.
Selskapet har siden oppstarten i 2009 blitt et norsk gründereventyr av de sjeldne. Selskapet har nå i tillegg til nettbutikk, fysiske butikker i ca 15 land, inkludert USA, England, Frankrike, Russland, Tyskland og Dubai.
Selskapet har høstet mye heder og ære og ble så sent som i september i fjor belønnet med to priser på netthandels- og logistikkonferansen Load.
Thomas Adams. Foto: Bjørn Skomakerstuen
De tre gründerne Thomas Adams, Henrik Nørstrud og Knut Gresvig eier fortsatt nesten hele selskapet selv via sine respektive investeringsselskaper TMA Gruppen AS (35,2%), Tinden Holding AS (25,93%) og Gresvig Invest AS (25,93%). Gründerne trakk seg ut av styret i 2015 da de hentet inn ekstern kapital og fikk svensken Arthur Engel inn som styreleder. Han har ledererfaring fra sterke merkevarer som Gant og Björn Borg. I fjor høst ble Espen Lerfald ansatt som daglig leder i Onepiece etter Thomas Adams som altså fortsatt er største eier i selskapet.