Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Etter oppkjøpet: Åpner to nye butikker i Lillehammer og Tromsø

Naturkompaniets team ved åpningen av deres flaggskipsbutikk i Oslo tidligere i år, med Norgessjef Simon Larsen til venstre.
Foto: Naturkompaniet
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Teller 11 butikker etter to år i Norge.

ANNONSE

Etter oppkjøpene av de to Fjellreven-butikkene i Lillehammer og Tromsø er Naturkompaniet endelig klare for å gjenåpne dørene til sine to nye butikker i dag, 3. november.

Disse butikkene teller nummer ti og elleve i rekken av den svenske friluftkjempens butikketableringer i Norge.

Etter to år på det norske markedet, føltes det nå naturlig for oss på Naturkompaniet å ta det neste skrittet og ekspandere til byene Tromsø og Lillehammer. Dette valget ble motivert av den unike naturen disse stedene har å by på, men også det veletablerte friluftsmiljøet som allerede finnes her, kommenterer Simon Larsen, Head of Retail i Naturkompaniet Norge.

Det var i sommer at Naturkompaniet kunne fortelle at de hadde kjøpt opp selskapene Exist Internet AS, Fjellshop AS og Fjellshop Tromsø AS. Kjøpet inkluderte de to butikkene som nå gjenåpnes i Lillehammer og Tromsø, samt flere tilhørende nettbutikker, blant annet Fjellrevenshop.no som tilbyr Norges største utvalg av Fjällräven-produkter.

At begge steder også attraherer mye turisme hver sesong, kommer heller ikke som noen ulempe. Vi ønsker som alltid å være tett på vår målgruppe i Norge, og tror at vi med disse to etableringene vil være det i en enda større grad i fremtiden, fortsetter han.

Naturkompaniets butikkportefølje består altså i dag av åtte Naturkompaniet-butikker, tre dedikerte Fjällräven-butikker samt nettbutikken Naturkompaniet.no.

Naturkompaniet har ved flere anledninger kommunisert at de ønsker å tilby mer enn kun retail i sine butikker. Selskapet ønsker å være en møteplass hvor kundene kan samles for kunnskapsdeling, produktreparasjoner, kursing, utleie av turutstyr med mer.

LES OGSÅ: Åpner butikk i Bergen – med utleie og vedlikehold som trekkplaster

Del artikkel: