ANNONSE

Fornøyd med egen liveshopping-debut: ”Imponerende oppslutning”

Tone Kroken og Camilla Pihl // Foto: Kid Interiør
– Vi tror at liveshopping er fremtiden for netthandel, og vi vil være i fronten av denne utviklingen.
Elisabeth Dahl Skjervheim

I begynnelsen av desember føyet Kid Interiør seg inn i rekken av omnikanalaktører som har valgt å satse på liveshopping-konseptet. Med seg på laget hadde de hentet inn én av landets største influensere, Camilla Pihl, sammen med stylist Tone Kroken.

Nå ser de tilbake på debuten med stor iver.

ANNONSE

Det ga virkelig mersmak. Selv om vi ikke kan dele konkrete tall som viser omsetning under sendingen, vil vi absolutt si at vi er fornøyde. Å ha en kanal der vi kan få øyeblikkelig tilbakemelding fra våre kunder, som er våre viktigste støttespillere, er utrolig verdifullt, forteller Ninni Helgø og fortsetter:

Vi hadde over 1500 kunder som fulgte med på livestreamen vår på Facebook og Instagram. Det var en imponerende oppslutning, og vi fikk mange positive tilbakemeldinger.

LES OGSÅ: Liveshopping-debut: Har engasjert én av landets største influensere

Liveshopping er fremtiden

Kid interiør valgte å samarbeide med liveshoppingselskapet Sprii, som blant annet stod bak Powers liveshopping-debut tilbake i 2021. Da hovet elektronikkgiganten inn 11 millioner kroner på 45 minutter, med godt over 100.000 seere.

LES OGSÅ: Powers liveshopping-debut – solgte for 11 millioner på under én time

Vi var spente på om å handle med kode i kommentarfeltet var enkelt nok å forstå, men det var det, her var det rask respons. Konkurransene gav over 800 kommentarer og deltakere på under to minutter, sier Helgø.

Det var et fantastisk engasjement, som vi ønsker å bygge videre på, legger hun til.

Fremover vil Kid Interiør benytte seg aktivt av livesendinger til produktdemonstrasjoner, intervjuer og andre kreative elementer, i tillegg til opplæring og veiledning.

Vi tar med oss mye læring fra denne liveshoppingen, og kan nesten ikke vente med å gjennomføre vårt neste event, sier Helgø før hun legger til avslutningsvis:

Der håper vi å nå ut til enda flere kunder, gjennom en unik og morsom handleopplevelse, og med nye interiørtema å dele. Vi tror at liveshopping er fremtiden for netthandel, og vi vil være i fronten av denne utviklingen.

LES OGSÅ: Trodde du liveshopping var dødt? Tro om igjen: “Gigantisk suksess”

Del artikkel: