Det ga virkelig mersmak. Selv om vi ikke kan dele konkrete tall som viser omsetning under sendingen, vil vi absolutt si at vi er fornøyde. Å ha en kanal der vi kan få øyeblikkelig tilbakemelding fra våre kunder, som er våre viktigste støttespillere, er utrolig verdifullt, forteller Ninni Helgø og fortsetter:
Vi hadde over 1500 kunder som fulgte med på livestreamen vår på Facebook og Instagram. Det var en imponerende oppslutning, og vi fikk mange positive tilbakemeldinger.
LES OGSÅ: Liveshopping-debut: Har engasjert én av landets største influensere
Liveshopping er fremtiden
Kid interiør valgte å samarbeide med liveshoppingselskapet Sprii, som blant annet stod bak Powers liveshopping-debut tilbake i 2021. Da hovet elektronikkgiganten inn 11 millioner kroner på 45 minutter, med godt over 100.000 seere.
LES OGSÅ: Powers liveshopping-debut – solgte for 11 millioner på under én time
Vi var spente på om å handle med kode i kommentarfeltet var enkelt nok å forstå, men det var det, her var det rask respons. Konkurransene gav over 800 kommentarer og deltakere på under to minutter, sier Helgø.
Det var et fantastisk engasjement, som vi ønsker å bygge videre på, legger hun til.
Fremover vil Kid Interiør benytte seg aktivt av livesendinger til produktdemonstrasjoner, intervjuer og andre kreative elementer, i tillegg til opplæring og veiledning.
Vi tar med oss mye læring fra denne liveshoppingen, og kan nesten ikke vente med å gjennomføre vårt neste event, sier Helgø før hun legger til avslutningsvis:
Der håper vi å nå ut til enda flere kunder, gjennom en unik og morsom handleopplevelse, og med nye interiørtema å dele. Vi tror at liveshopping er fremtiden for netthandel, og vi vil være i fronten av denne utviklingen.
LES OGSÅ: Trodde du liveshopping var dødt? Tro om igjen: “Gigantisk suksess”