Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Liveshopping-debut: Har engasjert én av landets største influensere

Kid Interiør har hentet inn influenser Camilla Pihl og stylist Tone Kroken som verter for sendingen.
Foto: Kid Interiør
Elisabeth Dahl Skjervheim

Nå kaster også Kid interiør seg på fenomenet liveshopping.

ANNONSE

Liveshopping har kommet for å bli og nå kaster også Kid interiør seg på den evigvarende trenden. Med seg på laget har de hentet inn én av landets største influensere, Camilla Pihl, sammen med stylist Tone Kroken.

Kid har også alliert seg med selskapet som har brakt liveshoppingsuksess til Norden, ingen ringere enn Sprii.

Vi er spente på vår liveshopping-debut, og vi håper at kundene vil ønske den velkommen. Vi tror at liveshopping har potensial til å bidra til sterkere kunderelasjoner og en sømløse kundeopplevelser. Vårt viktigste mål med dette er å kunne skape en helt ny kanal der vi i enda større grad kan inspirere, informere og samhandle med kundene, sier Ninni Helgø, Digital Marketingssjef i Kid.

LES OGSÅ: Trodde du liveshopping var dødt? Tro om igjen: “Gigantisk suksess”

Utgjør en betydelig forskjell

Siden oppstarten i 2021 har det danske tech- og liveshoppingselskapet Sprii generert salgsinntekter på 120 millioner kroner for norske virksomheter. Det samme året debuterte elektronikkjeden Power med liveshopping, hvor de solgte for 11 millioner kroner på 45 minutter, med godt over 100.000 seere.

Så langt har Sprii betjent nesten 2 000 selskaper og holdt 38 000 live shopping-arrangementer over hele verden.

Kunder i dag foretrekker autentisitet, og liveshopping er det nærmeste du kommer en en-til-en-butikk-opplevelse – bare på nett. Vi tror man som selger bruker enda mer tid med kunden under live shopping enn man gjør i selve butikken. Og det utgjør en betydelig forskjell sammenlignet med å kunne skape eller dyrke sitt eget kundeunivers, sier liveshopping-ekspert og Sprii-sjef Christian Vester.

For Kid Interiør var det spesielt attraktivt å benytte seg av Sprii under deres liveshopping-debut fordi selskapet tilbyr "Social First", som betyr at man kan kjøpe direkte fra sosiale medier.

Noe som er ganske unikt i bransjen – og vi tror at dette er nøkkelen til en så autentisk opplevelse som mulig, sier Ninni Helgø avslutningsvis.

Premieren vil finne sted i morgen den 7. desember kl.19:00.

LES OGSÅ: De har brakt liveshoppingsuksess til Norden – nå bytter de navn

Del artikkel: