Siden oppstarten i 2021 har det danske tech- og liveshoppingselskapet ELISA generert salgsinntekter på 120 millioner kroner for norske virksomheter.
Deriblant elektronikkjeden Power, som solgte for 11 millioner kroner på 45 minutter, med godt over 100.000 seere under deres live-shopping debut i 2021.
LES OGSÅ: Trodde du liveshopping var dødt? Tro om igjen: “Gigantisk suksess”
Det som startet som en finurlig idé under koronapandemien, med mål om å redde en familievirksomhet, viste seg raskt å være vel så ettertraktet i etterkant av pandemien.
Liveshopping er en sammensmelting mellom den fysiske butikken og den digitale handelen, og derfor er vi klart overbevist om at liveshopping er en essensiell salgskanal. Her møtes det menneskelige og personlige preget fra den fysiske verden, med det enkle og tilgjengelige fra digital handel, forteller Christian Vester, CEO i Elisa, til Ehandel.
LES OGSÅ: Liveshopping-show sopte inn 17 millioner – norske giganten har knekt koden
Nå tar ELISA fatt på neste etappe og endrer navn til Sprii. Navneskiftet skal også signalisere et paradigmeskifte for liveshoppingselskapet, og for netthandel generelt, skriver Sprii i en pressemelding.
Liveshopping har utviklet seg i en rasende fart, og det samme har vi som selskap og konsept. Derfor trenger vi et mer representativt navn: Sprii. Med Sprii signaliserer vi at vi er mer enn bare en plattform for live shopping: Vi er en global one-stop hub som er synonymt med å vekke e-handel til live, og med løsningene våre leder vi et paradigmeskifte for live shopping og moderne e-handel", sier CEO Christian Vester.
Ifølge pressemeldingen skal navneskiftet også ta for seg nye tjenester og global vekst.
Netthandel har kontaktet Sprii for ytterligere kommentar.