Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nok et suksessår for raketten Careless – har passert 100 millioner

Sara Emilie Tandberg i midten til høyre, gründeren bak klesmerket Careless.
Foto: Careless
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Og det i løpet av andre driftsår.

ANNONSE

Influenseren og gründeren Sara Emilie Tanderg har nådd nok en milepæl. I løpet av året har bikini- og undertøysmerket Careless utvidet fra én til fire fysiske butikker. Men ikke nok med det.

Kundene strømmer på og det har vært lange køer av engasjerte kunder utenfor alle butikkåpningene – hvilket har ført til at selskapets omsetning har overgått forventningene og vel så det.

Forrige uke bikket nemlig Careless 100 millioner kroner i omsetning. Det betyr, naturlig nok, en stykk kry Tandberg.

Vi hadde et mål på 70 millioner i år, så det har helt klart gått over forventning. Det var i tillegg et hårete mål jeg var usikker på om vi kom til å nå, med tanke på at vi bare er på vårt andre driftsår, forteller Tandberg til Netthandel.

Titter vi i regnskapet til Careless viser 2022 en omsetning på 19,7 millioner kroner. Årets omsetning har dermed så langt økt med godt over 400 prosent.

Jeg har alltid hatt stor tro på Careless og vært veldig bestemt på hvor veien skal gå, men jeg hadde aldri trodd det skulle skje så fort, legger hun til.

"Folk kjenner seg igjen"

De fire fysiske Careless-butikkene ligger henholdsvis i Karl Johan i Oslo, på Storo Storsenter, Sørlandsparken i Kristiansand og Granstunet på Hadeland. Sistnevnte er influenserens hjembygd.

Butikken på Sørlandsparken har dessuten flyttet til nye lokaler i løpet av året, med flere kvadratmeter og større rom å boltre seg på.

Årsaken til at Careless har blitt så populært mener Tandberg er deres fokus på mangfold, et fokus som har vært tydelig i både markedsføring og sortiment fra dag én.

Og ikke minst det at jeg sitter på så mye egen erfaring, med følelsen av at klær ikke passer som de skal. Jeg har i mange år bygd opp mine profiler på sosiale medier ved å vise "bak fasaden", hvordan kroppen endrer seg etter svangerskap, og har hyllet det å være ulike og å akseptere seg selv. De verdiene har jeg tatt med i klesmerket, sier Tandberg.

Nylig kunne vi dessuten skrive om Tandbergs ferskeste investering. Sammen med profilene Monica Nyhus og Therese Lien, samt den trofaste investor-duoen David og Maren Reme, har Tandberg kjøpt opp norske Snowroller. Også her skal en kunne forvente videreutvikling av både sortiment og størrelsesspekter i tiden fremover.

LES OGSÅ: Snowroller-gründer selger til influenser-trio: "Til nye høyder"

For Careless fortsetter reisen med nye satsinger til våren.

Careless har truffet et hull i markedet og tilbyr i tillegg et stort størrelsesspekter. Folk kjenner seg igjen. De har opplevd historien jeg har erfart og i tillegg støtter vi ME-forskning med 10 prosent av overskuddet, noe som også er en del av min historie og tok mange år av mitt liv. I fjor donerte vi 500 000 kroner og i år blir det naturligvis langt mer, avslutter Tandberg.

LES OGSÅ: Hanket inn 4 millioner på et døgn etter sin andre butikkåpning

LES OGSÅ: Fulltreffer for influenserens butikkåpning: "Over all forventning"

LES OGSÅ: Influenser solgte for én million på en time – nå åpner hun butikk

Del artikkel: