Profrakt og Mystore knytter hender. De to partene melder nemlig mandag formiddag at de har inngått et strategisk samarbeid.
Samarbeidet betyr en tilgjengeliggjøring av Profrakts løsninger for 1600 nettbutikker i Mystores portefølje.
Avtalen med Profrakt markerer et paradigmeskifte for våre kunder. Alt det tekniske er klart og implementert, og vi kan nå tilby våre 1600 nettbutikker markedets enkleste fraktløsning.
Ikke bare er forholdene lagt til rette for at de skal kunne spare penger, men også få frigjort kapasitet til å konsentrere seg om det de kan best – å drive butikk, sier Lars Jacobsen, administrerende direktør i Mystore, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Tidoblet omsetningen og sikter mot utlandet: "Vi kjører på"
"Veldig stolte"
Profrakt mener markedet for elektronisk sendingsinformasjon og print av etiketter i lang tid har vært preget av lite fleksible løsninger. Nå skal startupen, som sikter mot en omsetning på 100 millioner kroner i år, nå et større nettverk av nettbutikker gjennom plattformleverandøren Mystore.
Vi er veldig stolte over å annonsere dette viktige samarbeidet med Mystore – og må samtidig benytte anledningen til å skryte av deres tekniske team for utrulling og implementering.
Frakt for nettbutikker skal være enkelt, og nå blir det potensielt enklere enn noen gang for de 1600 nettbutikkene i Mystores portefølje, sier Alf Kristian Amundsen, administrerende direktør i Profrakt.
Han legger til at selskapet kjenner på en sterk etterspørsel i markedet, til tross for mer krevende tider i norsk netthandel.
Det er fordi vi gjør nettbutikkene mer lønnsomme gjennom å forenkle og effektivisere den daglige driften. Det er teknologien, i samspill med vår dyptgående bransjekunnskap, som er vårt virkelige konkurransefortrinn. Takket være komboen er vi godt i rute for å nå våre hårete mål for året, avslutter Amundsen.
LES OGSÅ: Stjernesignering til Profrakt: "Ettertraktet i norsk netthandel"