Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Sexleketøy trender og setter rekorder – økning på 100 prosent

Maria K. Ebbestad og Tonje Olsen i Nytelse.no
Foto: Nytelse.no
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Helt utrolig etter fjorårets rekord".

ANNONSE

Dagen før det som tradisjonelt har vært årets største handledag er det sex-produkter som troner øverst på rabatt-toppen. Dette melder Prisjakt, samtidig som nettbutikken Nytelse.no bekrefter nok et rekordsalg med en økning i salg av sexleketøy på hele 100 prosent mot fjoråret.

Ifølge Prisjakts Norgessjef, Christoffer Reina, er det nemlig tvilsomt at rabattene blir like gode i år som i fjor. De kategoriene som tilbyr størst rabatter så langt denne uka er sexy undertøy og kostymer, etterfulgt av sexleketøy med henholdsvise prisnedganger på 40 og 33 prosent.

Det fører til et ellevilt salg hos Nytelse.no. Deres Black Friday-kampanje, som startet tirsdag kveld, har allerede økt det totale antall ordre sammenlignet med fjoråret. Produktet sexdukker selger dessuten dobbelt så bra som i fjor – telt over kun to dager sammenlignet med hele fjorårets kampanje.

Dette er helt utrolig etter fjorårets rekordår. Slike kampanjer har blitt veldig viktig for oss, og det gir en god indikasjon på hva vi kan forvente oss på selve Black Friday, men også fremover, forteller Maria K. Ebbestad, sexolog og pressesjef i Nytelse.no.

Nettbutikken er ikke fremmed for salgstopper under høytider og kampanjeperioder. Nyligst rapporterte Nytelse.no om sterk salgsøkning under Singles Day, 11. november.

Leverer best rabatter

Prisjakt har tidligere fortalt om et stort sprik mellom faktiske rabatter under Black Week og forbrukernes forventninger til rabatter. Så langt ser det altså ut til at det er sexleketøy og sexy undertøy som leverer best til kundenes forventninger om en gjennomsnittlig rabatt på 50 prosent.

LES OGSÅ: Enormt gap mellom forventninger og faktiske rabatter i Black Week

Etter nevnte kategorier er det komfyrer, X-box-spill, gulvhøyttalere og Playstation-spill som har de beste rabattene hittil. Toppselgerne er imidlertid gjengangere.

Så langt er det de vanlige toppselgerne som står for mesteparten av salget under Black Week; mobiltelefoner, hodetelefoner, jakker, TV-er og løpesko. De store vinnerne i år, sammenlignet med samme periode i fjor, er snøredskaper (+986 prosent) og bøker (+450 prosent). Vi har spådd hele høsten at bøker blir årets julegave, og salget så langt i Black Week tyder på at spådommen stemmer, sier Reina.

Del artikkel: