Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Slik gikk det for Power i Black Week: “Må si oss fornøyde”

Monica Iren Fasting, Nordic PR & Communication Manager i Power International.
Foto: Power
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Tjente mest på selve Black Friday.

ANNONSE

Det har ikke vært en hemmelighet at liveshopping er det Power har satset hardest på under årets Black Week – i kombinasjon med å forsøke å ha de beste tilbudene på de korrekte produktene.

Elektronikkjeden startet salgsperioden med et svært vellykket liveshopping-show i Oslo, men etter dette har det vært tyst.

Vipps kåret hvitevarer og elektronikk som én av volumvinnerne under årets Black Friday. Ifølge BankAxept økte samme kategori med én prosent – dog gjaldt deres målinger kun i fysiske butikker.

Selv om hun ikke røper noen detaljer, får vi et lite innblikk i hvordan forrige uke faktisk gikk for Power i Norge, når vi prater med  Monica Iren Fasting, PR- og kommunikasjonssjef i Power International.

For kampanjeperioden som helhet, også Black Friday som omsetningsmessig var den mest innbringende dagen, må vi si oss fornøyde. På tross av at nettsidene våre var nede en times tid grunnet et hackerangrep på den store dagen, har vi vekst mot fjoråret, sier Fasting til Netthandel.

Hett TV-salg

Tidligere i høst gjestet Hallgeir Kvadsheim scenen under NXT Nordic, hvor vi diskuterte forbrukeratferd og salgspsykologi. Noe av det som festet seg mest hos undertegnede, er da Kvadsheim fortalte om hvordan vi nordmenn alltid skal kose oss. Til tross for at lommeboka kniper, så skal vi se på TV, kjøpe god mat og kose oss.

Det stemmer bra med årets Black Week-erfaringer så langt. Fasting kan fortelle at deres kunder har gjort lang grundigere undersøkelser enn tidligere, både på pris og produkt, og inntrykket er at det var langt mindre impulsshopping i år.

Men likevel økte altså Power mot fjoråret.

Det gikk mye hvitevarer, og kategorien TV gjorde det veldig sterkt, og det er det er jo litt overraskende i en tid med trange lommebøker, sier Fasting.

Det kan også se ut til at elektronikkjeden traff nettopp på de korrekte produktene – med lave nok priser.

Vi spådde på forhånd at gode tilbudspriser på de mest attraktive julegavefavorittene ville bli avgjørende i år, og det var sjeldent gode tilbud på en del produkter som vi visste det være stor etterspørsel etter, forteller Fasting til Netthandel.

Del artikkel: