Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Snart fyller vi Oslo Spektrum igjen: Her er NXT Nordic 2023

Et knippe av årets foredragsholdere på NXT Nordic 2023.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Fremtidens kundereise er i fokus.

ANNONSE

Netthandel arrangerer også i år det store bransjeeventet – NXT Nordic. I år er temaet fremtidens kundereise og vi gleder oss til å fylle Oslo Spektrum med gründere, ledende eksperter og kloke netthandelshoder slik at vi alle kan dele av erfaringer og kunnskap og forhåpentligvis dra hjem hakket visere.

Landskapet netthandelsbransjen beveger seg i er under stadig endring. I et raskt tempo tillegger forbrukerne seg nye vaner og faktorer som digitalisering og den raske utviklingen av kunstig intelligens påvirker hvordan man handler både på nett og i butikk. Spørsmålet er: hva kan e-handlere gjøre for å være forberedt på endringene som kommer?

Årets agenda er fullspekket av særdeles dyktige foredragsholdere og inspirerende talere. Nedenfor vil vi ta dere gjennom programmet og introdusere et knippe av menneskene dere vil se på scenen i Oslo Spektrum, tirsdag 17. oktober.

LES OGSÅ: Han skal lede NXT Nordic 2023: "Kunstig intelligens blir naturlig for oss"

NXT NORDIC 2023

REALITY CHECK

Arrangementet ledes av konferansier Eirik Norman Hansen, en teknologioptimist som er sikker på at grensene mellom fysisk og digital handel nå viskes ut for godt.

Dagens starter med en realitetssjekk hvor Kjersti Hobøl er første foredragsholder på hovedscenen. Her får vi et overblikk over de største trendene som vil påvirke samfunnet vårt i tiden fremover etterfulgt av en nærmere titt på nøkkelområder som må være i fokus for at man skal kunne tilpasse seg den nye virkeligheten innen netthandel.

THE FUTURE CUSTOMER

I år som i fjor vil vi ha to scener i Oslo Spektrum: hovedscenen og NXT Stage som ligger midt i messeområdet. Del to av programmet finner sted på NXT Stage og her skal vi diskutere forbrukeratferd og salgspsykologi med forsker og forfatter Ragnhild Eg og forbrukerøkonom Hallgeir Kvadsheim.

Deretter får vi et mer internasjonalt perspektiv på hvordan man som e-handler kan tilpasse seg forbrukernes nye atferd, gjestet av Stacia Carr fra Zalando og Peter Pernot-Day fra motegiganten Shein.

LES OGSÅ: Hallgeir Kvadsheim: Slik vil nordmenn shoppe i høst

STORYTELLING YOUR WAY TO IMPACT

Når del tre braker løs er vi tilbake på hovedscenen. Her er temaet historiefortelling. Hva har det med netthandel å gjøre, tenker kanskje du? Vel, vi tror at man ved å fortelle sin historie på en riktig og kreativ måte kan skape langsiktige og tillitsfulle kundeforhold.

Her vil Jason Bevan, gründer og administrerende direktør i Content Creator Studios, dele fem konkrete tips som lar deg overføre filmskapernes teknikker til eget arbeid – raskt og effektivt. Dessuten kommer både fjorårets Pitch-vinner, Christine Kvaalen fra Stackby.me, og Aleksander Gamme fra Pinsj for å fortelle mer om hvordan de hver eneste dag inspirerer til endring

CREATING TOMORROWS INNOVATIONS

La deg inspirere av gründerne bak spennende og innovative startups når de presenterer sine idér og konsepter for en gruppe attraktive investorer. Pitchen vil skje på NXT Stage i messeområdet og vinneren kåres på hovedscenen etter siste foredrag gjestet av Google Norge.

CURATE THE ULTIMATE CUSTOMER JOURNEY

Produktanmeldelser, prissetting og ny betalingsteknologi. Her ønsker vi å komme til bunns i om det går an å kuratere den ultimate kundereisen ved å analysere data og lytte til kundenes erfaringer og behov.

Her vil scenen gjestes av gründer av Daro Navaratnam, gründeren av Dintero, Geir Østby, Norgessjef i Klarna, Jonny Hansen, Chief Revenue Officer hos Lipscore og Martin Granberg, Chief Strategy Officer hos Priseindx.

Deretter trer Olof Sidén og Sara Gulbrandsen fra Ikea Norge opp på scenen. Det er over 70 år siden IKEA startet med salg via postordre og lanserte den ikoniske katalogen vi alle kjenner til. Duoen skal fortelle den svenske møbelgigantens historie om hvordan de har endret seg i takt med detaljhandelslandskapet.

Øystein Teslo, Industry Manager hos Google Norge og Daniel Aasen Andersen, Strategic Business Development Lead at Google Cloud Norway, vil runde av dagen og vi skal snakke om det uunngåelige temaet kunstig intelligens.

Hvordan har Google implementert kunstig intelligens i sin virksomhet? Hvilke fordeler og ulemper finnes det? Og ikke minst: hvordan skape en vellykket KI-strategi?

Full agenda til NXT Nordic 2023 finner du her, i tillegg til en oversikt over alle foredragsholdere som deltar på arrangementet.

Del artikkel: