XXL har hatt noen tøffe kvartaler med synkende omsetning, men et samarbeid skulle ifølge selskapets administrerende direktør, Freddy Sobin, kunne være til stor fordel for begge selskapene.
Et mer strategisk partnerskap der vi utforsker og utnytter mulige synergier, ville være gjensidig fordelaktig på mange områder, for eksempel innen innkjøp og merkevarepartnerskap, sier Sobin og fortsetter:
Frasers Group brenner for strategiske merkevarepartnerskap, og på vår nye reise gjør vi det også. Som kommunisert ser vi indikatorer på at Reset & Rethink-strategien, lansert i 2023, materialiserer seg og at vi går i riktig retning.
Store ambisjoner
Frasers Group har det siste året kjøpt opp flere sportsbutikker og merkevarer i flere forskjellige land for å utvide sin sportsforhandlervirksomhet i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA).
LES OGSÅ: XXLs eier gjør nytt oppkjøp: "Ambisjon om å bli den ledende sportsforhandleren"
Konsernet har også en tydelig ambisjon om å være den ledende sportsforhandleren i EMEA, og her passer samarbeidet med XXL godt inn.
Å inngå partnerskap med XXL vil være et stort skritt fremover i vår ambisjon om å bli en global sportsforhandler, sier toppsjef Michael Murray i Frasers Group.
LES OGSÅ: XXLs eier letter på lommeboken igjen - gjør nytt storkjøp