I en pressemelding forteller den svenske lavpriskjeden at de i dag holder den femte butikkåpningen på tre uker.
LES OGSÅ: Rusta skal bli ledende i Europa – går på børs: ”Klare for å ta steget”
Det nye varehuset som skal åpnes, befinner seg i et populært kjøpesenter i Essen i Tyskland, og har et salgsareal på rundt 2 000 kvadratmeter.
Dette blir Rustas tiende varehus i Tyskland siden den første etableringen kom på plass i 2017.
Jeg er glad for at vi tar enda et skritt på vår reise i Tyskland ved å åpne vårt tiende varehus. Det viser vår tro på Tyskland som et viktig fremtidig marked, sier Göran Westerberg, administrerende direktør i Rusta.
I oktober åpnet Rusta nytt varehus på Notodden i Norge og i Oulu i Finland. I november åpnet kjeden ytterligere varehus i Norge, i Lillehammer og Bamble. Rusta har nå totalt 208 varehus fordelt på kjedens fire markeder.
Westerberg understreker at ekspansjonen holder samme tempo som tidligere, men at det nå i hovedsak er den utenlandske ekspansjonen som står for tur.
Rusta har en sterk posisjon og fortsetter å investere i vekst i alle markeder i tråd med den strategien vi har hatt i mange år, forteller Westerberg avslutningsvis.
Tidligere i år havnet Rusta på finaleplass i kategorien Brand Campaign i den internasjonale markedsføringskonkurransen Digital Communication Awards. I oktober steg selskapet inn på børsen, hvorav varehuskjeden ble vurdert til 6,8 milliarder svenske kroner.
Fremover er målet å ekspandere ytterligere i Norge, hjemlandet Sverige, samt Finland og Tyskland.
LES OGSÅ: Rusta til finalen i europeisk konkurranse: ”Stolte”