I år feirer nettbutikken 25 år, og ifølge Josefin Dalum, administrerende direktør i Netonnet, kan en stor del av selskapets suksess tilskrives en vellykket omnikanal-strategi.
Hvert steg på reisen har vært viktig, fra åpningen av den første Lagershopen i Borås i 2001, til utvidelsen i Norge med netthandel i 2006 og i 2016 med fysiske lagershoper. Denne hybridmodellen mellom netthandel og fysiske butikker har siden vært selve kjernen i Netonnets suksess, sier Dalum.
Justeringer i organisasjonen
I dag har Netonnet, som siden 2022 eies av Komplett Group, 31 lagershopper i Sverige og Norge. Samtidig ønsker Dalum å fremheve en annen av selskapets satsinger som en viktig brikke - deres kundeklubb.
Suksessen til Klubbhylla og generelt stadige endringer for å gjøre kundeopplevelsen bedre er bare noen av grunnene til at vi kan feire 25 år i dag.
Ikke mindre enn tre ganger har Google rangert Netonnet som den beste omnichannel-aktøren i Norden, og også en av de beste i Europa; i 2018, 2019 og 2022. Men det er alltid rom for forbedringer.
Vi vet bedre enn noen at 25 år er lang tid i denne bransjen, og de siste månedene har vi gjort justeringer i organisasjonen – både hos Netonnet og i Komplett Group – for å sikre at vi ligger i forkant, sier Dalum.
LES OGSÅ: NetOnNet tar tempen på norsk handel – kjøpekraften er svekket
LES OGSÅ: Slik skal Peter Andersson sikre Netonnets fremtid i Norge: “Finnes mye å ta av”