Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nå braker det løs i Sverige: ”Største lanseringsfest noensinne”

Robert van Toor, adm. dir. i Power Sverige.
Foto: Power
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Har kontaktet lokalt politi for å håndtere de forventede folkemassene.

ANNONSE

Etter det stod klart at Power kjøpte opp alle Mediamarkts 29 varehus i Sverige har elektronikkgiganten delt en rekke lovnader.

Power har investert i en utvidelse av det Autostore-baserte lageret og startet forvandlingen av en rekke varehus som skal kles i oransje drakt. Det skal ikke finnes tvil om at Power har inntatt det svenske markedet.

Her jobber vi alle avdelinger på tvers av hele selskapet for at dette skal bli så bra som mulig, og så blir det selvfølgelig en åpningskampanje uten like. Det skal merkes at vi åpner i Sverige, for å si det sånn, fortalte Kåre Jevanord, Chief Digital Officer, til Netthandel tidligere i år.

Nå åpner Powers varehus i Sverige "på ekte" med lanseringsfester i hele Sverige.

Vi har fått feedback om at kundene savner en åpningsfest, og nå kommer den med brask og bram. Vi vil rulle ut den oransje løperen i hele Sverige og lover en åpningskampanje uten sidestykke, sier Robert van Toor, administrerende direktør for Power Sverige, i en pressemelding fredag morgen.

LES OGSÅ: Power-sjefen om fusjonen: "Vært et mål fra starten av"

"Sparer ikke på noe"

Den administrerende direktøren beskriver Powers inntreden i Sverige som det største som har hendt i svensk detaljhandel på minst ti år.

Arbeidet har overgått alle forventninger, og vi har en stor gruppe med ekstremt motiverte kolleger som er klare for å ønske kundene velkommen til Powers største lanseringsfest noensinne. Vi har jobbet hardt med sortiment og tilbud, og tror at det vil lokke veldig mange kunder, sier van Toor.

Først skal de tre største varehusene gjenåpnes i ny drakt med lanseringsfester den 9. oktober. Deretter sparkes en riksdekkende kampanje i gang.

Vi sparer ikke på noe i lanseringsuken. Power vil ha store åpningsshow, sende live på TikTok og vi vil dessuten ha nær kontakt med lokalt politi for å håndtere trafikken og folkemassene på en god måte, legger van Toor til.

LES OGSÅ: Powers svenske transformasjon igangsatt: "Et massivt prosjekt"

Vil doble antall varehus

Den svenske Power-sjefen tror at virksomheten i Sverige kan vise til lønnsomhet allerede innen et år. Og om det blir så, er planen å etablere ytterligere 30 nye varehus i nabolandet.

Jeg er veldig positiv til at vi når lønnsomhet, og at vi er på rett vei. Jeg tror det kan bli aktuelt å åpne det første, helt nye, fullskala Power-varehuset allerede i 2024. På lang sikt er planen 30 nye varehus i Sverige for å få en bedre geografisk dekning, avslutter van Toor.

Del artikkel: